Slovensko hlasuje za Sexistický puk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Bodycheck - jedna zo sexistických reklám Foto: www.feministky.sk

BRATISLAVA 9. mája 2011 – Po prvý raz sa na Slovensku hlasuje o najútočnejší hokejový sexizmus. Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových výkonov, ale aj udalosti a reklamy, ktoré upevňujú a prehlbujú nerovnosti medzi ženami a mužmi v spoločnosti. Preto sa aktivistky združené v neformálnej skupine feministky.sk rozhodli vyhlásiť súťaž o najútočnejší sexizmus spojený s majstrovstvami sveta v hokeji s názvom Sexistický puk. Do súťaže sa dostalo päť hokejových sexizmov – štyri reklamy a súťaž krásy. Odovzdať hlas tej možnosti, ktorá najviac odzrkadľuje i prehlbuje nerovnosti medzi ženami a mužmi, je možné na webovej stránke feministky.sk do 15. mája 2011. Víťazovi súťaže aktivistky udelia originálne ocenenie Sexistický puk.

Cieľom súťaže je poukázať na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách. Veľká časť reklám komunikuje prostredníctvom zjednodušených predstáv o vlastnostiach a rolách žien a mužov. Práve na týchto stereotyopných predstavách stavia sexizmus – presvedčenie o menejcennosti jednej zo skupiny pohlaví, v našej spoločnosti väčšinou žien. V súťažných reklamách sú ženy sexuálnym objektom, doplnkom ponúkaného tovaru, ich „účelom“ je pútať pozornosť mužov. Aj toto sú formy znevýhodňovania žien v spoločnosti, ktoré podobné reklamy nielen odzrkadľujú, ale aj upevňujú.

Portál Webnoviny.sk informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať