Slovensko je turistickým lídrom strednej Európy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Festival Východná 2011
V obci Východná (okr. Liptovský Mikuláš) sa uskutočnil počas víkendu 57. ročník folklórneho festivalu Východná 2011. Východná, 3. júl 2011. Foto: SITA/Gabriel Lipták

BRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) – Na Slovensko prišlo vlani o 10 percent zahraničných turistov viac, ako rok predtým. Nárast turistov máme v percentuálnom vyjadrení najvyšší spomedzi okolitých stredoeurópskych štátov.

Česko v roku 2011 navštívilo o 7,9 percenta viac zahraničných turistov ako v roku 2010, v Maďarsko mali prírastok o 7,8 percenta turistov a v Poľsku o 6 percent.

Najmenej sa v našom okolí zvýšil počet zahraničných turistov v Rakúsku, kde tento údaj dosiahol úroveň 4,6 percenta.

„Pozitívne štatistické čísla sú odrazom aj systematického a cieleného marketingu, ktorý sme minulý rok zaviedli v agentúre. Veľmi nás potešil vysoký percentuálny nárast ruských a ukrajinských návštevníkov, ale aj prvýkrát od krízového roku 2009 mierne zvýšenie počtu nemeckých turistov,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský.

Rekordne až o takmer tretinu sa u nás zvýšil počet ruských turistov (+30,2 percenta), ukrajinských turistov prišlo v roku 2011 na Slovensko až o dve tretiny viac ako rok predtým (+64,4 percenta). Naopak pokles návštevnosti bol u Holanďanov (-1,5 percenta), Britov (-3,6 percenta) a Talianov (-4,6 percenta).

Počet českých turistov stúpol o 10,1 percenta, Poliakov o 6,3 percenta, Maďarov o 15 percent, Rakúšanov o 14,1 percenta a Nemcov o 1,3 percenta. V roku 2011 vzrástol oproti roku 2010 aj počet domácich turistov o 2,2 percenta.

Komarno
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

Pomohol najmä hokej

Fanusik
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

K vysokému rastu návštevnosti podľa Zuzany Nemcovej zo SACR prispeli najmä majstrovstvá sveta v hokeji, Kontinentálna hokejová liga v Poprade, ale aj cielené propagačné kampane, ktoré agentúra v spolupráci so subjektmi turizmu pripravila v zahraničí.

„Na raste návštevníkov má podiel aj väčšia aktivita subjektov cestovného ruchu, ktorých inovatívne produkty turizmu SACR propagovala v zahraničí,“ uviedla Nemcová a dodal, že naopak negatívne ovplyvňuje návštevnosť Slovenska nedostatočné, respektíve žiadne letecké prepojenie bratislavského, ako aj regionálnych letísk z dôležitými európskymi a svetovými destináciami.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Belinský