ST vydal Správu o zodpovednom podnikaní za r. 2009

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nadačný fond ST logo
Nadačný fond ST logo

BRATISLAVA 31. mája (WBN/PR) – Už piaty rok za sebou predstavuje spoločnosť Slovak Telekom verejnosti správu o svojich aktivitách v oblasti zodpovedného podnikania. Prináša informácie o fungovaní nadačného fondu spoločnosti a o úspešných projektoch a prístupoch v jednotlivých oblastiach spoločenskej zodpovednosti.

Zodpovedne podnikať už neznamená len venovať občasnú finančnú podporu ľuďom v núdzi, ale poskytnúť zo strany firmy dlhodobo udržateľnú pomoc komunite, v ktorej pôsobí. V uplynulých mesiacoch sa ozývali hlasy, že pre spoločenskú zodpovednosť, respektíve zodpovedné podnikanie, nie je vzhľadom na hospodársku krízu správny čas. „V Slovak Telekome si myslíme pravý opak. Kríza priniesla tlak nielen na zvýšenú efektivitu v podnikaní, ale aj na efektívnejšie a profesionálnejšie vykonávanie aktivít v oblasti spoločenskej zodpovednosti,“ hovorí v úvode piatej Správy o zodpovednom podnikaní predseda predstavenstva a prezident spoločnosti Slovak Telekom Miroslav Majoroš.

V roku 2009 tak spoločnosť rozšírila pôsobenie Nadačného fondu Slovak Telekom i na oblasť podpory súčasného umenia a vzdelávania. Prerozdelená suma príspevkov v minulom roku tvorila viac ako 232 000 €, čo je napriek nie veľmi priaznivej ekonomickej situácii viac než v roku 2008. Od svojho vzniku v septembri 2007 prerozdelil fond takmer 510 000 €, pričom podporil 162 projektov a 109 jednotlivcov. Nadačný fond Slovak Telekom tak pokračuje úspešne v plnení svojho cieľa pomáhať zdravotne alebo sociálne znevýhodneným skupinám i jednotlivcom.

Úspechom minulého roku bol aj v poradí už štvrtý ročník súťaže Cena Slovak Telekom, v ktorom mali pedagógovia možnosť súťažiť o zaujímavé ceny a súčasne svojím prispením podporiť rozvoj digitálnej gramotnosti na Slovensku. Novinkou bolo zaradenie materských škôl do súťaže, čo potvrdzuje, že internet a moderné komunikačné prostriedky sú neoddeliteľnou súčasťou vzdelávanie už aj v predškolskej príprave.

V rámci firemného dobrovoľníctva sa v roku 2009 zamestnanci Slovak Telekomu zúčastnili 13 dobrovoľníckych aktivít, medzi ktorými nechýbali napríklad zbierka šatstva, úprava priestorov vo viacerých krízových centrách, pomoc rodičom s autistickými deťmi či úprava útulku v spolupráci s OZ Sloboda zvierat.

Medzi dlhodobé partnerstvá spoločnosti Slovak Telekom, ktoré pokračovali aj v minulom roku, sa radí projekt Hodina deťom, poskytovanie telefónneho čísla pre Euroinfolinku alebo Konto nádeje, či spolupráca s bratislavským Divadlom Aréna. Spoločnosť takisto pokrývala náklady na prevádzku nepretržitých liniek pomoci v krízovom a školiacom centre pre obete domáceho a sociálneho násilia.

Ako stály podporovateľ vrcholovej reprezentácie Slovenska v rôznych športových disciplínach sa Slovak Telekom v roku 2009 stal platinovým partnerom Slovenského futbalového zväzu a Slovenskej futbalovej reprezentácie. Cieľom tejto podpory je prispieť k úspechu nášho futbalu na nadchádzajúcich Majstrovstvách sveta vo futbale a na ďalších medzinárodných podujatiach.

Správa o zodpovednom podnikaní v roku 2009 je aj s ďalšími informáciami pripravená vo forme webovej aplikácie a multimediálneho nosiča v kreatívnom balení. Webová verzia je dostupná na stránke www.slovaktelekom.sk. Okrem textu obsahuje aj fotografie a videofilmy ilustrujúce projekty zodpovedného podnikania v Slovak Telekome za minulý rok.

Slovak Telekom, a. s., je multimediálny operátor s dlhoročnými skúsenosťami a medzinárodnými poznatkami, ktorý na slovenský telekomunikačný trh prináša inovatívne technologické trendy. Spoločnosť vlastní a prevádzkuje telekomunikačnú sieť, ktorá pokrýva celé územie Slovenskej republiky.

Pod obchodnou značkou T-Com na nej poskytuje národné a medzinárodné hlasové služby, ako aj široké portfólio moderných dátových služieb a je najväčším poskytovateľom širokopásmového Magio internetu. Ako prvý multimediálny operátor na Slovensku ponúka digitálnu televíziu Magio na pevnej sieti (metalickej a optickej), ako aj prostredníctvom satelitnej technológie DVB-S2.

Zároveň prevádzkuje aj jednu z najväčších sietí novej generácie (NGN) umožňujúcu využívanie hlasových a dátových služieb na jednej spoločnej IP platforme. S cieľom poskytnúť obyvateľom Slovenska nové a komfortnejšie služby výrazne investuje aj do rozširovania svojej optickej infraštruktúry. TRI*M index Slovak Telekomu, a.s., (index spokojnosti zákazníkov) dosiahol na konci roku 2009 hodnotu 74 bodov pre rezidenčný a 76 pre biznis segment, čím sa spoločnosť zaradila medzi špičku európskych operátorov. Slovak Telekom, a.s. vlastní certifikát systému manažérstva kvality podľa EN ISO 9001:2000, certifikát systému manažérstva životného prostredia podľa EN ISO 14001:2004 a certifikát systému manažérstva bezpečnosti informácií podľa ISO/IEC 27001:2005. V roku 2009 sa Slovak Telekom, a. s., zaradil podľa renomovanej štúdie spoločnosti Hewitt Associates medzi najlepších zamestnávateľov na Slovensku.

Spoločnosť je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group (Frankfurt, Amtlicher Handel: DTE/NYSE: DT). Majoritným akcionárom spoločnosti Slovak Telekom, a. s., je spoločnosť Deutsche Telekom AG s podielom 51 % akcií. Slovenská republika zastúpená Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku Slovenskej republiky 15 % akcií.

Slovak Telekom, a. s., vlastní 100 % akcií spoločnosti T-Mobile Slovensko, a. s., ktorá je poskytovateľom širokého portfólia služieb mobilnej komunikácie. Ďalšími dcérskymi spoločnosťami Slovak Telekomu, a.s., sú Zoznam, s.r.o., Zoznam Mobile, s.r.o., Telekom Sec, s.r.o. a PosAm, s.r.o.

Všetky informácie o skupine Slovak Telekom záujemcovia získajú na internetovej stránke www.slovaktelekom.sk. Aktuálne informácie o produktoch a službách pevnej siete poskytovaných pod značkou T-Com získate na www.t-com.sk alebo na bezplatnom čísle Centra služieb zákazníkom 0800 123 456.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovak Telekom