Starostlivosť o klientov skrachovanej Karya Tour

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Logo Allianz SP
logo Allianz-SP Foto: Allianz - SP

BRATISLAVA 13. júla (WBN/PR) – Oficiálna informácia o úpadku CK Karya Tour bola oznámená v piatok 9. júla 2010. Okamžite sa o klientov skrachovanej cestovky začala starať Allianz – Slovenská poisťovňa, v ktorej je cestovná kancelária poistená na sumu 550-tisíc eur.

Klienti CK v Turecku

V čase oznámenia úpadku bolo v Turecku približne 1100 klientov CK Karya Tour.

Allianz – SP okamžite spolu s asistenčnou spoločnosťou Mondial Assistance začala hotelom poskytovať záruky za ubytovanie klientov.

Kritické situácie s niektorými hotelmi riešili pracovníci asistencie na mieste.

Klienti boli ubytovaní v okolí Antalye, vo viac ako 80 hoteloch.

Odlety z Turecka v piatok, sobotu a nedeľu boli ešte v pôvodne plánovaných termínoch a zabezpečené samotnou cestovnou kanceláriou.

Ostatní klienti majú zabezpečené ubytovanie v pôvodných alebo náhradných hoteloch, stravu, transfer na letisko a odlet na Slovensko.

Dve špeciálne lietadlá sú pre 340 klientov pripravené na utorok 13. júla 2010. Jedno lietadlo poletí z Turecka o 11.10 h, druhé o 17.40 h miestneho času, s príletom do Bratislavy. Leteckú dopravu a transfery na letisko organizuje Allianz – SP v spolupráci s CK Aeolus.

Viacero zo zostávajúcich cca 60 klientov ešte nekontaktovalo asistenčnú spoločnosť, preto ich vyzývame, aby sa informovali na čísle Mondial Assistance +420 2 83002 805 o termíne odletu. Pre nich bude presun na Slovensko zabezpečený prostredníctvom voľných miest v charterových letoch CK Kartago Tours.

Klienti CK, ktorí ešte neodcestovali

Majú nárok uplatniť si náhradu škody do šiestich mesiacov.

Poisťovni stačí predložiť zmluvu o obstaraní zájazdu a doklad o zaplatení.

Poistenie proti insolventnosti / poistenie CK proti úpadku

Je zo zákona povinné pre každú cestovnú kanceláriu.

CK sa musí poistiť minimálne na sumu 25 percent obratu z vlastných zájazdov

V prípade, že CK v dôsledku svojho úpadku neposkytne poistenému dopravu z miesta pobytu v zahraničí do Slovenskej republiky a táto doprava bola súčasťou zájazdu, poskytne poisťovňa klientovi dopravu vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu.

Ak si poistený zabezpečí dopravu vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu na vlastné náklady, poisťovateľ uhradí poistenému tieto náklady iba do výšky, akú by musel vynaložiť, ak by dopravu, ubytovanie a stravovanie zabezpečoval na základe oznámenia o škodovej udalosti sám.

Ak klient má uzatvorenú zmluvu o zájazde a neodcestoval, v takom prípade poskytne poisťovňa poistné plnenie vo výške zodpovedajúcej zaplatenej zálohe alebo cene zaplatenej za zájazd, prípadne rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou sčasti poskytnutého zájazdu, avšak po započítaní toho, čo poistník poistenému vrátil sám a so zohľadnením čerpania služieb.

Poistné plnenie je splatné do 15 dní odo dňa, kedy poisťovateľ skončil šetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti plniť.

Ak súčet nárokov všetkých poistených, ktorí poisťovateľovi oznámili škodovú udalosť najneskôr do 6 mesiacov od vzniku škodovej udalosti, prevýši poistnú sumu, plnenie poisťovateľa sa každému z nich zníži v pomere dojednanej poistnej sumy k súčtom ich uplatnených nárokov na poistné plnenie. V prípade, že tieto nároky poistnú sumu neprevýšia, poskytne poisťovateľ poistné plnenie aj tým poisteným, ktorí písomne oznámili škodovú udalosť až po uplynutí stanovenej 6 mesačnej lehoty, maximálne však do výšky zostatku poistnej sumy.

Odporúčanie pre dovolenkárov

Odporúčame dovolenkárom, aby sa vždy zaujímali o to, či má cestovná kancelária poistenie proti insolventnosti a vyžiadali si od CK doklad o poistení, s informáciou ako postupovať v prípade poistnej udalosti.

Viac informácií na www.allianzsp.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňa