Štátne IC vlaky budú jazdiť rýchlejšie, nezastavia už v stanici Štrba

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Železničná spoločnosť Slovensko si dá zmodernizovať päťdesiat osobných vozňov druhej triedy radu Bmeer pre diaľkovú dopravu. Ilustračné foto: SITA/Ivan Fleischer.

Železničná spoločnosť Slovensko predstavila druhú pravidelnú zmenu cestovného poriadku na železniciach s platnosťou od 11. júna.

Inter City (IC) vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) budú na hlavnej domácej trati Bratislava – Košice premávať rýchlejšie. Nebudú už totiž zastavovať v stanici Štrba. Vyplýva to z druhej pravidelnej zmeny cestovného poriadku na železniciach s platnosťou od 11. júna.

„Stanica Štrba nám z celej trasy IC vlakov vyšla ako najmenej vyťažená, a to z hľadiska počtu cestujúcich aj z hľadiska tržieb,“ informoval v pondelok riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. „Budeme mať naďalej dvojrýchlostné icečka a na tieto zmeny sme potrebovali naladiť aj ostatnú dopravu, či už regionálnych rýchlikov alebo osobných regionálnych spojení,“ poznamenal Martinček.

Najrýchlejší pár IC vlakov bude jazdiť rovnako rýchlo

Jazdné časy IC vlakov, ktoré štátny osobný vlakový dopravca prevádzkuje bez dotácií, sa skrátia o pätnásť minút na štyri hodiny a 56 minút, okrem vlaku IC 525 s novým odchodom z Bratislavy o 17:45. Ten bude premávať rýchlejšie o dvanásť minút – za päť hodín a päť minút.

Najrýchlejší pár IC vlakov ostáva v pôvodnej časovej polohe a s rovnakou dĺžkou jazdy štyri hodiny 42 minút. Zmeny vo vedení IC vlakov budú mať vplyv aj na regionálnu vlakovú dopravu, najmä čo sa týka lepšej nadväznosti osobných vlakov.

Obnovené IC vlaky sú obsadené priemerne skoro na 70 percent

„Súčasťou našej celkovej stratégie je zlepšenie obehu vlakov a zrýchľovanie, pretože si uvedomujeme, že pre našich zákazníkov je čas kľúčová hodnota. Hospodársky výsledok (pri IC vlakoch), ktorý sme plánovali na prvý kvartál, máme výrazne lepší. Je to práve vďaka zlepšeniu obehov a zrýchľovaniu časov,“ povedal generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Priemerná obsadenosť v štyroch pároch obnovených IC vlakov dosahuje takmer 70 percent.

Hlubocký rokoval s primátorom Bratislavy Ivom Nesrovnalom o zlepšení verejnej dopravy v hlavnom meste. „Zhodli sme sa na tom, že spoje, ktoré plánujeme zaviesť v tejto zmene alebo v decembrovej zmene grafikonu, budú zosúladené s MHD tak, aby cestujúci mali pri prestupnom mieste čo najkratší čas na to, aby sa prepravili tam, kam potrebujú,“ uviedol Hlubocký.

Bratislava a Košice budú mať opäť priame vlakové spojenie cez Zvolen

Ďalšou novinkou zmeny cestovného poriadku od 11. júna je obnovenie priameho vlakového denného spojenia západu a východu Slovenska na južnej trase Bratislava – Zvolen – Košice. Súčasné vlaky na trase Košice – Zvolen budú podľa objednávky Ministerstva dopravy a výstavby SR predĺžené o úsek Zvolen – Bratislava na trase súčasných vlakov Banská Bystrica – Bratislava.

Bratislavu, Zvolen a Košice budú spájať tri denné vlaky v smere do Košíc a štyri v smere do Bratislavy. Cestujúci na trase Bratislava – Banská Bystrica a späť môžu využiť každé dve hodiny priame spoje alebo spoje s prestupom vo Zvolene.

Regionálne rýchliky na východe zastavia aj v Krompachoch

Regionálne rýchliky na trase Košice – Poprad-Tatry budú zastavovať aj v stanici Krompachy. Dôvodom je uzávera cestného mosta cez priehradu Ružín, ktorá trvá od decembra minulého roka a komplikuje možnosti cestnej dopravy v troch okresoch Košického samosprávneho kraja.

Cestujúci si môžu od 11. júna zakúpiť SMS lístok vo všetkých osobných vlakoch ZSSK, s výnimkou tatranských električiek a zubačiek. Rýchliky na trase Bratislava – ŽIlina – Košice budú pomenované napríklad po sieti obchodov s elektronikou, kníhkupectve, stavebnej sporiteľni či domácom nápoji. Čísla dotknutých vlakov sa však nezmenia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko