Televízie vraj nechcú vysielať objednané spoty

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Týždeň obálka
týždeň obálka Foto: .týždeň

BRATISLAVA 28. mája (WEBNOVINY) – Televízie Markíza a TA3 odmietli podľa zástupcu šéfredaktora časopisu .týždeň Juraja Kušnierika odvysielať riadne objednané reklamné spoty vydavateľstva W PRESS, ktoré .týždeň vydáva. Ako informoval agentúru SITA, na obrazovkách sa mali objaviť v nedeľu 30. mája. „Odvysielanie spotov bolo riadne objednané, vydavateľstvo W PRESS sa zaviazalo v plnom rozsahu znášať prípadné sankcie,“ tvrdí Kušnierik. Ako dodal, rozhodnutie o tom, že spoty nebudú odvysielané, oznámili súkromné televízie vydavateľstvu dnes popoludní.

“Som šokovaný. Dvadsať rokov od pádu komunizmu sú slobodné médiá znovu umlčiavané. A nielen štátom. Súkromné televízie Markíza a TA3 odmietli odvysielať riadne zaplatenú inzerciu časopisu .týždeň, v ktorej sme vyzvali ľudí voliť. Verím, že sloboda zvíťazí nad strachom a poslušnosťou,” povedal k tomu šéfredaktor časopisu .týždeň Štefan Hríb.

TA3 považuje vyjadrenie Juraja Kušnierika o riadne objednaných spotoch v televízii TA3 za nepravdivú informáciu. Ako pre SITA uviedla PR manažérka Zuzana Vachová, televízia TA3 po porade s právnikom odmietla odvysielať reklamu, lebo je v rozpore s predpismi upravujúcimi vysielanie politickej reklamy. Jej odvysielanie by mohlo byť najmä v rozpore so zákonom o vysielaní a retransmisii, následky porušenia ktorého znáša vysielateľ. Ponúkaný spot považuje TA3 za neetický a ako vysielateľ má právo spoty v rozpore so zákonom neodvysielať.

V rozpore s ustanoveniami zákona o vysielaní a retransmisii a zákona o voľbách do NR SR je reklamný spot vydavateľstva W PRESS podľa názoru TV Markíza, informovala agentúru SITA vedúca PR TV Markíza Oľga Dúbravská. Ako uviedla, „tvrdenie pána Hríba je maximálne tendenčné a neprofesionálne. TV Markíza nemá problém odvysielať akúkoľvek reklamu, ktorá je v súlade so zákonnými ustanoveniami. Avšak cieľom spotu nebola reklama na časopis .týždeň, ale ako v stanovisku uviedol aj pán Hríb, výzva, aby ľudia išli voliť. To znamená, že išlo jednoznačne o politickú reklamu, ktorá je zakázaná, s jedinou výnimkou priamej reklamy politických strán a hnutí v čase predvolebnej kampane.“

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Štefan Hríb
Firmy a inštitúcie TA3TV Markíza