Testy daniarov potvrdili, že Novitech je alternatívou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Daňové riaditeľstvo
Foto: SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 29. marca (WEBNOVINY) – Výsledky testovania informačného systému pre daňovú správu od pôvodného dodávateľa, spoločnosti Novitech, potvrdili, že tento systém predstavuje reálnu alternatívu informačného systému pre daňovú správu. Vyplýva to z informácii, ktoré agentúre SITA poskytlo Finančné riaditeľstvo SR.

Finančné riaditeľstvo je spokojné

„K definitívnemu rozhodovaniu o nasadení IS RDS si riadiaci výbor a expertné skupiny vyžiadali predložiť v pondelok 2. apríla 2012 plán nasadenia RDS, v ktorom budú jasne deklarované úkony firmy Novitech potrebné k takémuto kroku, t.j. čo je potrebné vykonať a v akom časovom horizonte, či deklarovaných 10+5 dní je reálnych, aké ďalšie finančné nároky možno s nasadením RDS očakávať, aké sú podmienky spoločnosti Novitech k možnosti integrácie RDS s časťou IS KONS, najmä s projektom EZU (elektronický zber údajov) a Administratívnemu informačnému systému AIS, ale aj k Štandardnému informačnému systému, ktorý buduje IBM,“ uviedla vedúca komunikačného oddelenia finančného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Testovanie informačného systému RDS od spoločnosti Novitech prebehlo 27. marca. Cieľom testovania bolo overiť funkčnosť a výkonnosť tohto systému používateľmi zo všetkých daňových úradov.

„Počas testu pracovalo celkovo 2 148 užívateľov. V jednom momente pracovalo súčasne 1 600 užívateľov a výkon systému bol vyhovujúci. Toto stanovisko potvrdili aj výsledky z dotazníka, ktorý vypĺňali používatelia systému, 94 % respondentov deklarovala, že práca v IS RDS je funkčne a výkonovo uspokojivá,“ zhodnotilo výsledky testu finančné riaditeľstvo.

Podpísali sa dodatky k zmluve

Podmienkou firmy Novitech na spustenie testovania však bolo podľa Finančného riaditeľstva SR vysporiadanie záväzkov finančnej správy, ktoré vznikli voči firme v priebehu minulého roku, kedy si vtedajšia daňová správa formou zmenových konaní vyžiadala vykonať množstvo práce.

Mária Machová
Foto: SITA/Nina Bednáriková

Konkrétne išlo napríklad o vytvorenie centrálnej databázy daňových subjektov či zapracovanie legislatívnych zmien vyplývajúcich z nového daňového poriadku, ktoré sú platné od začiatku tohto roka, vrátane vytvorenia osobného účtu daňovníka.

„Vysporiadanie týchto záväzkov predstavuje podpísanie dodatkov k základnej zmluve v sume 2,7 mil. eur. Na pokrytie tejto sumy poskytlo MF SR finančnej správe finančné prostriedky,“ dodáva finančné riaditeľstvo.

Ďalšie kroky vedenia Finančného riaditeľstva SR pri riešení problémov v daňovom informačnom systéme by mali byť známe po piatkovom rokovaní Monitorovacieho výboru.

Poverená prezidentka finančného riaditeľstva Mária Machová chce členov výboru na rokovaní oboznámiť s reálnym stavom v daňovej správe, výsledkami testov informačného systému od spoločnosti Novitech a informovať o krokoch, ktoré na vyriešenie problémov prijala.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Mária Machová
Firmy a inštitúcie Daňové riaditeľstvo SRFinančná správa SR