UniCredit Bank Slovakia zefektívnila poskytovanie úverov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
IBM logo
IBM logo

BRATISLAVA 29. novembra (WBN/PR) – Spoločnosť UniCredit Bank Slovakia a. s. úspešne implementovala riešenie automatizácie procesov a elektronického archívu, pomocou ktorého získala až 31 % časovú úsporu a zvýšila spokojnosť zákazníka s poskytovanými službami.

Klient v centre pozornosti

Zamestnanci banky sa pri každodennej práci musia prehrýzť množstvom dokumentov a sumarizovať podklady z rôznych zdrojov. V spolupráci so spoločnosťou IBM Slovensko UniCredit Bank rozbehla projekt „Elektronický archív“, ktorého súčasťou je aj nástroj na riadenie procesov tzv. FileNet BPM (Business Process Management), ktorý riadi činnosti s dokumentmi a automatizuje niektoré manuálne kroky v procesoch banky. Vytváraním úloh pre konkrétnych vlastníkov je následne možné merať a vyhodnocovať kvalitu a kvantitu procesov a vykonávať detailný audit jednotlivých úkonov s cieľom zvýšiť spokojnosť zákazníka s poskytovanými službami.

„V spolupráci s bankou sa nám podarilo zefektívniť procesy poskytovania produktov klientom, skrátenie času spracovania klientských žiadostí a obmedzenie práce s papierovými dokumentmi a verziami, ktoré si vytváral osobitne každý útvar,“ povedal Branislav Šebo, generálny riaditeľ IBM Slovensko. “Riešenie je postavené na technológiách IBM FileNet P8 Content Manager a FileNet BPM,” dodal Branislav Šebo.

Už v štartovacej etape nasadzovania elektronického archívu v analyzovaných činnostiach spotrebného úveru súvisiacich s kompletizáciou a presúvaním dokumentácie úverovej zložky medzi pobočkou a útvarmi centrály počas spracovania žiadosti a podkladov pre čerpanie bola dosiahnutá až 31 % časová úspora. Projekt je unikátny decentralizovaným skenovaním dokumentov priamo na pobočkách a riešenie bolo úspešne prezentované aj na výročnej konferencii IBM Information On Demand 2011 v Las Vegas pre tisíckami návštevníkov z celého sveta.

„Ako kľúčový hráč na slovenskom trhu kontinuálne pracujeme na zlepšovaní procesov a služieb pre našich klientov, ktorých požiadavky a očakávania sú čoraz náročnejšie. Zároveň veľmi zodpovedne pristupujeme k životnému prostrediu a pri nových projektoch, kladieme dôraz, aby navrhované riešenia boli nielen inteligentné, ale aj zelené,“ povedal Marián Áč, Director of Global Banking Services Division, UniCredit Bank Slovakia, a. s.

Projekt bol rozbehnutý vo februári 2010 a do konca roka bola implementovaná celá časť centrálneho úložiska dokumentov. Riešenie elektronického spracovávania a ukladania dokumentov bolo prioritne nastavené pre dokumenty používané v retailovom úverovom procese. Nasadenie aplikácie elektronického archívu začalo v októbri 2010 pilotnou prevádzkou na štyroch pobočkách. Počas troch mesiacov boli do pilotnej prevádzky postupne zaradené všetky retailové pobočky. Začiatkom roku 2011 sa riešenie rozšírilo aj o ďalšie segmenty v banke.

Ako funguje elektronický archív

Elektronický archív je statické úložisko dokumentov, ktoré sa ukladajú v podobe obrázkov a tvoria centrálnu elektronickú databázu originálov papierových dokumentov. Vďaka tomu majú užívatelia v rámci celej banky jednoduchý prístup k informáciám v reálnom čase. Riešenie zároveň riadi oprávnenia prístupu jednotlivých útvarov banky k rozličným typom dokumentov, a tým chráni dôvernosť údajov, čo je imperatívom v bankových procesoch.

Výhody implementovaného riešenia:

• všetci užívatelia majú v rovnakom čase prístup k aktuálnym informáciám,

• rýchly prístup k informáciám zabezpečuje zrýchlenie procesov pri správe dokumentov a tým aj poskytovanie produktov a informácií

našim externým alebo interným klientom (napr. o stave žiadosti),

• prístup k informáciám je jednoduchý a riadený, uchováva sa história,

• dokumenty sú uložené na jednom mieste,

• je zabezpečená vyššia bezpečnosť prenosu informácii.

O IBM

Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.

Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

O UniCredit:

UniCredit je lídrom medzi európskymi bankami so silnými koreňmi v 22 krajinách. Naša celková globálna sieť pokrýva približne 50 trhov, je zastúpená viac než 9 500 pobočkami a zamestnáva viac ako 160 000 ľudí (údaj k 30. júnu 2011). V regióne strednej a východnej Európy UniCredit spravuje najväčšiu medzinárodnú bankovú sieť s takmer 3 900 pobočkami. Skupina pôsobí v Azerbajdžane, Bosne a Hercegovine, Bulharsku, Českej republike, Estónsku, Chorvátsku, Kazachstane, Kirgizsku, Litve, Lotyšsku, Maďarsku, Nemecku, Poľsku, Rumunsku, Rakúsku, Rusku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku, Taliansku, Turecku a Ukrajine.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Branislav Šebo
Firmy a inštitúcie IBMUniCredit Bank