VESELICKÝ: Novinka Z. Trošku nie je ďalší Kameňák

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Marek Veselický
autorka fotky nechcela byt menovana

BRATISLAVA 5. februára (WEBNOVINY) – Do slovenských kín príde 4. marca nová komédia Zděnka Trošku s názvom Doktor od jezera hrochů. Film nakrútený na základe rovnomennej knihy zosnulého spisovateľa Miloslava Švandrlíka prináša príbeh slušného, no do dnešného sveta sa nehodiaceho lekára Čeňka Dobeška. Ten totiž všetkým a v akejkoľvek hodine splní každú prosbu. Jeho svokra, ktorá žije spolu s manželským párom, však má na to iný názor.

Ako povedal producent snímky Marek Veselický pre agentúru SITA, diváci nemajú očakávať film v štýle Kameňáku (2002). „Tento film je určite posun inde,“ vyjadril sa s tým, že aj Zdeněk Troška má filmov tohto typu „tiež dosť“. Producent nešetril slovami chvály na režiséra. Aj keď „všetci majú o ňom svoje určité predstavy“, Troška je podľa Veselického kvalitný režisér, ktorý vie presne pracovať s hercami a herečkami a spolupráca s ním bola vynikajúca.

Keď Mareka Veselického, producenta filmov Rozhovor s nepriateľom (2007) a Smog (2008), oslovili s ponukou vyrobiť film s Troškom, „po všetkých tých ťažkých témach som si povedal, prečo nie. Vzhľadom na to, že doba je taká ťažká, ľudia by sa mali aj zabávať“. Marek Veselický do projektu vstúpil najprv ako koproducent, ale nakoniec sa mu podarilo získať 90 percent financií z výrobných nákladov vo výške približne 1,1 milióna eur. Ako uviedol, väčšinu peňazí získal zo súkromných zdrojov, od známych, ktorí robia v zdravotníckom priemysle a „keďže je to film z lekárskeho prostredia, tak si tiež povedali, prečo nie“.

Marek Veselický si začal následne „z pozície producenta presadzovať určitých ľudí, za kameru sme dostali Asena Šopova, čo je podľa mňa vynikajúci kameraman, natočil Želary (2003) a ďalšie výborné filmy. Kvalita kameramana a prvá liga českých hercov, Eva Holubová, Jiří Langmajer, Bohumil Klepl, Tereza Bebarová, Zuzana Slavíková, sa určite podstatne odzrkadlili na výslednej podobe filmu. Takže my keď sme sa začali baviť s inými filmármi, aký tím dávame dokopy, tak tí ľudia nechápali,“ dodal s úsmevom.

Doktor od jezera hrochů je venovaný zosnulému autorovi predlohy. Miloslav Švandrlík bol v dobe vzniku filmu už vážne chorý, so štábom „komunikoval cez pani, ktorá sa o neho starala“, Marek Veselický sa s ním teda osobne nemal možnosť stretnúť. „Dúfali sme, že ešte film uvidí,“ vyjadril sa producent o spisovateľovi, ktorý skonal krátko po skončení nakrúcania.

Marek Veselický so svojou firmou vstúpil do oblasti filmovej tvorby zhruba pred piatimi rokmi. K filmu sa dostal „náhodou“, no bol s ním v kontakte od detstva vďaka rodičom, ktorí pracovali v tejto oblasti. Hneď prvý filmový počin, dráma Rozhovor s nepriateľom, mu otvoril dvere do sveta. Dostal pozvánku do projektu festivalu v Cannes Producers on the move, kde získal kontakty a zistil, ako to funguje vo svetovom filme a televízii. „Pochopil som ten systém, že je to produkt ako každý iný, samozrejme veľmi rizikový a náročný,“ tvrdí. Marekovi Veselickému pri výbere filmových a televíznych projektov pomáha intuícia. „Niekedy je to náhoda, niekedy hľadáte tému a nikto ju nevie napísať a zrazu niekto povie: ‚pozri, mám toto‘,“ povedal producent, ktorý v súčasnosti pracuje na rodinnej snímke Poslední děti Aporveru, kombinujúcej 3D grafiku so živými hercami. Autorský tím však nechce napodobňovať americkú produkciu, „chceme zachovať zemanovský štýl“. Veselický okrem toho začal pracovať na novom slovenskom sitcome. „Trochu sa s tým hráme, chceli by sme to posunúť trošku inam aj vizuálne, aj herecky. A hlavne, čo je u nás podľa mňa veľký problém, sú písmenká, takže teraz bojujeme so scenármi ,“ prezradil.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Zdeněk Troška