Cieľom 365.bank je stať sa plnoformátovou bankou s kompletnou škálou produktov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
365
365 café v Bratislave. Zdroj: 365.bank

Jednou z významných zmien v slovenskom bankovom sektore bude v roku 2021 prebratie pobočkovej siete Poštovej banky digitálnou bankou 365.bank. Ako povedala PR manažérka 365.bank Linda Valko Gáliková, v súčasnosti sa uskutočňujú všetky technické, procesné, ale aj interné zamestnanecké aktivity, ktoré sú v tomto smere nevyhnutné a potrebné na dosiahnutie všetkých zmien. Ak všetko pôjde podľa očakávaní, zmeny by mali nastať ešte v prvom polroku.

365.bank tak bude môcť doplniť svoje aktuálne produktové portfólio a osloviť nové cieľové skupiny klientov. Cieľom je podľa Gálikovej stať sa plnoformátovou bankou s kompletnou škálou produktov, vrátane tých komplikovanejších, ktoré si vyžadujú osobný kontakt. Na kontaktných miestach zároveň predstavia nový pohľad na fyzické bankovanie s presahom digitálnych prvkov a zároveň s prihliadnutím na digitalizáciu ako takú. 365.bank totiž predpokladá, že denné bankovanie sa bude viac zameriavať na online prostredie, najmä na mobily. Komplikovanejšie produkty, ako sú hypotéka, prípadne poradenstvo, budú podľa nej stále vyžadovať osobný kontakt.

Banke sa darí

Digitálnej banke sa pritom darí. Rok 2020 uzatvára s počtom klientov na úrovni približne 55-tisíc. V medziročnom porovnaní je to nárast o 84 %. 365.bank sa teda stane hlavnou bankou bankovej skupiny. Poštová banka však nezanikne, naďalej bude pôsobiť na slovenskom trhu. Vráti sa na Slovenskú poštu a pracoviská finančných služieb. Poštová banka sa chce opäť stať tradičnou jednoduchou bankou, ktorá bude dostupná na poštách a 365.bank bude primárnou bankou finančnej skupiny.

Približne pred piatimi rokmi vedenie Poštovej banky začalo pracovať na stratégii, ktorá by zaručila na slovenskom bankovom trhu úspech. Prvú viditeľnú zmenu priniesla v roku 2017, kedy zmenili aj logo. Za tri roky sa banke podarilo získať 150-tisíc nových klientov a priemerný vek klienta znížili o desať rokov, z 55 na 45 rokov. Spoločnosť verí, že táto ďalšia zmena bude výzvou pre prvú trojku na slovenskom bankovom trhu.

O bankách:

Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 vlastní majoritu skupina J&T.

365.bank je zatiaľ ešte stále evidovaná ako odštepný závod Poštovej banky. O svojom zámere vstúpiť na slovenský bankový trh informovala začiatkom júna 2017. Do ostrej prevádzky vstúpila v druhej polovici novembra 2018. Rok 2019 bol pre 365.bank dôležitý, pretože naplno rozbehla ostrú prevádzku, rástla z pohľadu počtu klientov, ako aj nových produktov a funkcionalít v mobilnej aplikácii.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Linda Valko Gáliková
Firmy a inštitúcie 365 bankPoštová banka