Na zaplatenie rôznych daní a správnych poplatkov vám stačí platobná karta, pripomína finančná správa

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Karta, banka
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Pripomíname, že až pätnásť druhov daní a rôznych správnych poplatkov môžu klienti uhradiť platobnou kartou.

Online úhrada priamo pri realizácii spoplatneného úkonu cez portál finančnej správy (PFS) daňovým subjektom uľahčí a zjednoduší platby.

Od apríla sa menia sadzby

Uhradiť daň je možné prostredníctvom platobnej karty využitím Google Pay, Apple Pay, alebo prenesením platobných údajov do internetbankingu vybraných bánk.

Informovala o tom hovorkyňa finančnej správy Drahomíra Adamčíková.

Okrem daní je možné platobnou kartou uhrádzať aj správne poplatky priamo z elektronickej schránky na Ústrednom portáli verejnej správy (ÚPVS).

Novelou zákona o správnych poplatkoch s účinnosťou od 1. apríla tohto roka sa menia sadzby vybraných služieb poskytovaných finančnou správou.

Pevné poplatky bez výzvy

Správne poplatky určené pevnou sumou sa platia bez výzvy a sú splatné pri podaní podania.

„Upozorňujeme, že v prípade neuhradenia spoplatneného podania do 31. marca 2024, daňový subjekt takéto podanie už nebude platiť v sume poplatku platného do konca marca tohto roka. Finančná správa mu po 1. apríli zašle výzvu na zaplatenie správneho poplatku s novou sumou,“ zdôrazňuje D. Adamčíková.

Na využitie tejto novej funkčnosti je potrebné, aby mal klient aktivovanú schránku na ÚPVS.

Poplatník môže zaplatiť správny poplatok aj v hotovosti, alebo platobnou kartou prostredníctvom technického vybavenia prevádzkovateľa systému (tzv. kiosk), alebo na vybraných pobočkách Slovenskej pošty, alebo prostredníctvom mobilnej/webovej aplikácie eKolok.

Výnimkou je násobková služba

Príkaz na úhradu je klientovi spravidla doručený do jeho schránky do niekoľkých minút.

Výnimkou je situácia, keď žiadateľ zvolí službu, ktorej správny poplatok sa odvíja od počtu úkonov alebo strán.

Ide o tzv. násobkovú službu, kedy výšku správneho poplatku nie je možné určiť automatizovane, preto proces môže trvať dlhšie.

„Po zaplatení správneho poplatku dostane klient do elektronickej schránky na ÚPVS správu s názvom „Informácia o úhrade“, v ktorej sa nachádza tlačidlo s pokynom uložiť účtovný doklad. Ten si môže jednoducho stiahnuť a následne vytlačiť,“ dodala D. Adamčíková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Drahomíra Adamčíková
Firmy a inštitúcie Finančná správa SR