Nové spôsoby platby sa budú šíriť veľmi rýchlo, očakáva Mastercard

Mobil, Apple Pay
Ilustračné foto, zdroj: Mastercard

Holandsko je podľa vyjadrení spoločnosti Mastercard na vrchole európskeho rebríčka krajín s najvyšším počtom platieb nositeľnými zariadeniami. Ide o smart hodinky, prstene alebo náramky. Prvú trojicu rebríčka dopĺňajú Veľká Británia a Švajčiarsko. Platba pomocou pasívnych nositeľných zariadení je v Európe stále obľúbenejšia, pričom počet takýchto platieb vzrástol podľa Mastercardu oproti roku 2018 až osemnásobne.

V tomto roku sa v Holandsku uskutočnila tretina všetkých platieb pomocou nositeľných zariadení. S odstupom za Holandskom je Veľká Británia s 18 percentami, vo Švajčiarsku to je 8 % a v Rusku 7 %. Susedná Česká republika sa umiestnila na siedmom mieste. Slovensko sa však nedostalo do prvej desiatky. V celosvetovom meradle sa najviac platieb nositeľnými zariadeniami uskutočnilo v Austrálii.

Dôležitá je aj úroveň zabezpečenia

Spoločnosť Mastercard očakáva, že nové spôsoby platby sa budú šíriť veľmi rýchlo. „Pretože spotrebitelia budú vždy hľadať rýchlejší a pohodlnejší spôsob platby. Nositeľné zariadenia ľudom poskytujú vyššiu mieru komfortu, ale súčasne aj potrebnú dôveryhodnosť a úroveň zabezpečenia,“ uviedol generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.

S pokračujúcim vývojom technológií nositeľných zariadení vstupujú podľa Mastercardu do hry i módne značky, ktoré celý trh posúvajú o krok ďalej. Vznikajú tak zariadenia, ktoré nie sú len funkčné, ale plnia súčasne i úlohu módnych doplnkov. V súčasnosti používa každý piaty človek podľa Mastercardu inteligentné hodinky alebo športový náramok. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude mať celosvetový trh s nositeľnými zariadeniami hodnotu 30 miliárd eur.

Na platbu môžu spotrebitelia nositeľné zariadenia používať všade tam, kde je možné platiť bezkontaktnou platobnou kartou. Obľúbenosť bezkontaktných platieb rastie predovšetkým v Európe. V súčasnosti sa 61 % všetkých platieb v obchodoch uskutoční bezkontaktne, čo predstavuje nárast o 23 % oproti roku 2018. V rovnakom období vzrástol zo 42 % na 70 % aj počet obchodov, v ktorých sa dá platiť bezkontaktne. Oba tieto faktory zároveň podľa Mastercardu podporujú ďalšie rozširovanie platieb realizovaných prostredníctvom nositeľných zariadení.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie MasterCard