V minulom roku banky zmenili na Slovensku poplatky celkovo 32-krát

Banky
Foto: Ivan Sedlák

Banky minulý rok na Slovensku menili svoj cenník v priemere dvakrát, pričom súhrnne uskutočnili zmeny 32-krát. Ako informuje Finančná hitparáda, niektoré si počínajú lepšie a nemenia podmienky, pre ktoré si ich klienti vybrali, ale nájdu sa aj také, ktoré vstupujú do svojich sadzobníkov poplatkov častejšie. Medzi najčastejšie vlaňajšie zmeny v cenníkoch patrili predovšetkým poplatky za služby uskutočnené v pobočke banky, hotovostný a bezhotovostný platobný styk, balíky služieb k účtom, platobné karty, výbery hotovosti z bankomatov, poplatky za sms notifikácie a poplatky za spracovanie spotrebných úverov.

Zo všetkých sledovaných bánk sú iba dve, ktoré v minulom roku neupravovali svoje sadzobníky poplatkov. Prvou je najmladší hráč na bankovom trhu, mobilná 365.bank a druhou bankou je Tatra banka. Dobre sa podľa Finančnej hitparády držali aj ďalšie menšie banky BKS Bank, Fio banka, J&T Banka, Privatbanka a Raiffeisen Bank s jednou zmenou cenníka počas roka.

Poplatkom sa dá aj vyhnúť

Aj v tomto roku banky pristupujú k zmenám svojich cenníkov. Upravujú poplatky za vedenie účtu, za výbery z bankomatov a za služby, ktoré ľudia vykonávajú priamo v pobočke. Cieľom je odradiť klientov od služieb, ktoré banke prinášajú pomerne vysoké náklady. Ak klienti bánk začnú viac využívať internetbanking a platobné karty na platby, vedia sa viacerým poplatkom podľa výkonného riaditeľa Finančného kompasu Maroša Ovčarika ľahko vyhnúť. „Na trhu bude stále existovať možnosť mať v banke bezplatný účet. Podmienkou však vo väčšine prípadov bude aktívne využívanie účtu,“ doplnil finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie 365 bankBKS BankFinančná hitparádaFio bankaJ&T BANKAOVB Allfinanz SlovenskoPrivatbankaRaiffeisen BankTatra banka