Slováci mali počas leta záujem o čapovanú desiatku, stúpla aj spotreba radlerov a remeselných pív

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Pivo
Foto: ilustračné, Thinkstock

Počas leta vypijú Slováci takmer 65 % celkovej ročnej spotreby piva, a preto slovenských pivovarníkov nepotešil tohtoročný studený máj a pozvoľný nástup leta. Teplé prázdninové mesiace však napokon prebudili pivný apetít Slovákov.

Konštatovala to v pondelok prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu (SZVPS) Jana Shepperd. Zároveň dodala, že podľa predbežných analýz členských pivovarov združenia, ktoré tvoria 95 % trhu piva v SR, sa opäť potvrdilo, že počas leta dominuje na Slovensku záujem o čapované pivo. V kategórii alkoholických pív predovšetkým o desiatku.

Rôzne chuťové variácie

Podľa SZVPS stúpa aj záujem o nealkoholické alternatívy, ktorý možno pripísať intenzívnejšiemu cestovaniu počas dovolenkovej sezóny a aktívnym formám relaxu. Slováci sú, na rozdiel od českých susedov, ochotnejší podľa SZVPS skúšať rôzne pivné novinky a chute.

„Zvlášť nealkoholické pivá a radlery prichádzajú na trh v rôznych chuťových variáciách, ktoré slovenskí spotrebitelia radi skúšajú. Spomedzi všetkých pivných kategórií preto najviac rastie práve táto kategória – medziročne takmer o 20 %,“ spresnila Jana Shepperd.

„Je to určite aj vďaka uvedomelejšiemu životnému štýlu Slovákov, ktorí stále častejšie radšej siahnu po nealko nápojoch prírodného charakteru – bez konzervantov, umelých farbív a sladidiel – ktorými nealko pivá a radlery sú,“ dodala.

Pri ochutených radleroch bola podľa SZVPS aj uplynulé leto jednoznačne najobľúbenejšia príchuť citrón. Veľký záujem zaznamenali aj radlery so zníženým obsahom cukru.

Trend premiových pív

Počas leta sa podľa SZVPS tiež potvrdil trend, ktorý je zreteľný už dlhší čas, a to záujem slovenských spotrebiteľov o prémiové, remeselné pivá a pivné špeciály.

„Záujem ľudí dozvedieť sa viac o pive, jeho výrobe, zložení, štýloch, vnímame už dlhšie obdobie a teší nás. Aj to je určite jeden z dôvodov, prečo stále viac Slovákov uprednostňuje prémiové pivá (pivá vyššej stupňovitosti), nefiltrované pivá a s obľubou ochutnáva rôzne druhy vrchne kvasených pív, ktoré už nie sú len doménou remeselných minipivovarov. Na trhu sa v posledných rokoch čoraz častejšie objavujú aj pivné špeciály z portfólia veľkých a malých samostatných pivovarov,“ uzavrela Jana Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje i servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva.

Úzko spolupracuje so Slovenskou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou, výskumnými ústavmi, vysokými školami a ďalšími odbornými profesijnými združeniami a zväzmi, najmä v oblasti potravinárstva a poľnohospodárstva.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jana Shepperd