Východniari idú s dobou, najčastejšie kupujú LED televízory

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: Expert Elektro

BRATISLAVA 18. novembra (WBN/PR) – Nový televízor, to nie je vždy len otázka ceny, ale aj veľkosti uhlopriečky či technológie zobrazenia obrazu. Preferencie zákazníkov pri kúpe nového televízora sa líšia. Odborníci zo siete predajní Expert Elektro skúmali, aké sú požiadavky zákazníkov na východe Slovenska v roku 2013. Zistili, že najviac domácností na východe má v obývačke 32-palcový LED televízor.

Výber nového televízora je občas hotová veda. Vyberáme si zo značiek, technológií zobrazenia, ceny, farby, funkcií, ale aj veľkosti obrazovky. Niekedy si pri výbere necháme poradiť, inokedy v tom máme jasno a občas si skrátka vyberieme to, čo je vyskúšané a používa väčšina. V Expert Elektro sme preto urobili malý prieskum a zistili sme, aké televízory majú naši zákazníci najradšej,“ hovorí Miroslav Šaškievič, obchodný manažér siete Expert Elektro na Slovensku.

Dominuje technológia LED

Odborníci z Expert Elektro sa zamerali okrem veľkosti uhlopriečky aj na technológiu zobrazovania. Tu jasne dominuje moderná technológia zobrazovania LED displejom. Pre takýto typ televízora sa rozhodlo až 85 % zákazníkov, čo jasne dosvedčuje, že východniari sledujú trendy a kráčajú s dobou. Tento typ obrazovky je navyše oveľa úspornejší, než staršie technológie. Východniari tak preferujú nielen modernú techniku, ale myslia aj ekologicky.

Pre LCD televízory sa v tomto roku rozhodlo 5 % nakupujúcich, plazmový televízor si zvolilo 10 % zákazníkov siete Expert Elektro.

Trendom bude 42 palcov

Najviac domácností východného Slovenska má doma televízor s uhlopriečkou 32“. Túto veľkosť si za ideálnu zvolilo až 40 % nakupujúcich v sieti Expert Elektro. O desať palcov väčší televízor si zvolilo celkovo 30 % zákazníkov. Práve 42-palcové televízory sa stávajú čoraz populárnejšie pre ich ideálny kompromis medzi dostatočnými rozmermi a znižujúcou sa cenou. Televízorov s uhlopriečkou menšou než 32“, ktoré sú vhodné do spálne, detských izieb či ako monitor k počítaču, si zvolilo 20 % zákazníkov. Východniari sa však neboja skúšať ani novinky a ísť do väčších uhlopriečok. Televízory s obrazovkou s uhlopriečkou väčšou ako 42“ si domov zaobstaralo celkovo 10 % zákazníkov.

O spoločnosti:

Spoločnosť expert SK prišla v roku 2010 na slovenský trh s jedinečnou stratégiou budovania svojej obchodnej siete od východu na západ. Od vstupu na trh otvoril expert SK šesť vlastných predajní, a to v Rimavskej Sobote, Snine, Trebišove, Vranove nad Topľou, Michalovciach a Humennom.

Spoločnosť expert SK, k.s, je členom medzinárodnej nákupnej kooperácie Expert International, ktorá bola založená v roku 1967 vo švajčiarskom Zürichu. V roku 1971 bola celosvetovo zaregistrovaná ochranná známka Expert. V roku 2000 sa združenie rozšírilo do celého sveta a vznikla Expert Global Inc., ktorá dnes pôsobí v 23 krajinách a predstavuje jedno z najsilnejších a najjednotnejších dobrovoľných obchodných združení na svete. Pod značkou Expert je celosvetovo združených viac ako 7 400 obchodov so spotrebnou elektronikou, bielou technikou, telekomunikačnou technikou, IT a foto technikou. Medzi európskymi reťazcami patrí Expert Global štvrté miesto (podľa výšky obratu).

Na Slovensku získala spoločnosť expert SK, k.s. licenciu Expert v septembri 2010. Spoločnosť v súčasnosti poskytuje služby v oblasti maloobchodu prostredníctvom siete 6 predajní Expert Elektro.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať