Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Euro; peniaze; ekonomika
Foto: ilustračné, Thinkstock.
25. 02. 2018 15:43 Ekonomika od Webnoviny.skSITA Diskusia

Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len päť percent Slovákov

BRATISLAVA 25. februára (WebNoviny.sk) – Takmer 20 % Slovákov výhody finančných produktov vôbec nepozná a ďalších viac ako 40 % ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5 % opýtaných.

Stabilita a dôvera poskytovateľa

“Tí, čo o benefitoch vedia a poznajú ich, aj ich nejakým spôsobom využívajú. Zhruba tretina z nich vždy, keď je to možné, ďalšia tretina ich využíva aspoň niekedy,“ dopĺňa analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller. Slováci takto najčastejšie využívajú vedenie účtu zadarmo. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK z februára tohto roka na reprezentatívnej vzorke 510 respondentov.

Klientov zaujíma predovšetkým cena produktu, nie pridaná hodnota. Cenové kritérium pri výbere finančného produktu zohľadňuje deväť z desiatich Slovákov. Podobne dôležitú rolu zohráva taktiež osobná skúsenosť. “Ako ďalšie veľmi podstatné faktory sa ukázali aj stabilita a dôvera v poskytovateľa. Taktiež to boli aj kritériá ako zrozumiteľnosť produktu, možnosť jeho nastavenia priamo na mieru či postrehy iných zákazníkov. Na druhej strane nám prieskum ukázal, že reklama na nejaký finančný produkt v prípade Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30 % ľudí,” uviedol Müller.

Zrozumiteľnosť informácii

Keď už sa ľudia rozhodujú pre nejakú pôžičku, kartu, či sporenie, informácie získavajú z rôznych zdrojov. Skoro polovica Slovákov hľadá dôležité informácie na webových stránkach finančných spoločností. Štyria z desiatich sa spoliehajú na rady priateľov alebo kolegov a približne tretina ľudí sa drží odporúčaní finančných poradcov. Ďalší hľadajú informácie na diskusných fórach a špecializovaných finančných portáloch alebo aj na sociálnych sieťach.

Podľa Müllera zaváži aj osobná skúsenosť po návšteve banky, nebankovej spoločnosti či poisťovne. “Respondentov po svojej poslednej osobnej skúsenosti v pobočke finančnej inštitúcie najviac potešila zrozumiteľnosť informácií, následne to boli rýchlosť a flexibilita pri jednaní. Ďalej si veľmi cenili osobný prístup, ochotu a ústretovosť pracovníkov,“ povedal Müller. Na druhej strane, ak zaregistrovali nejaké negatíva, tak išlo predovšetkým o to, že nedostali dostatok informácií. Sťažovali sa aj na zlú komunikáciu, dlhú dobu vybavovania, neochotu alebo celkovo neboli spokojní s poskytnutým produktom.

Odporúčané články

Ekonomika Veľkej Británie po brexite oslabí, píše sa v uniknutom vládnom dokumente Hromadnú pripomienku k dani z poistenia podpísali stovky ľudí, žiadajú splnenie požiadaviek

Neprehliadnite

Opozícia tvrdeniami o osobitnom odvode zavádza verejnosť a hovorí hlúposti, tvrdí Danko Skvelá Paulína Fialková je tretia vo Svetovom pohári, v Hochfilzene bola v Top 10 aj Kuzminová SpaceShipTwo vyletel do kozmického priestoru, úspech priblížil komerčné výlety do vesmíru Bödör zásadne odmieta mediálne hry, s vraždou Kuciaka nemal nikdy nič spoločné Ceny potravín na Slovensku rástli najrýchlejšie v EÚ a to ešte reťazce neplatili Dankov odvod Švajčiarsky pohár 2018: Slovenskí hokejisti za 15 sekúnd zmazali náskok Rusov, ale nakoniec prehrali (foto) Šarže kvapiek Pleumolysin sťahujú z trhu, zistili nedostatok v ich kvalite Domáce je lepšie? Nie vždy. Tieto štyri druhy potravín radšej kúpte v obchode

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies