5 potravín, o ktorých si myslíme, že sú zdravé

Jedlo.jpg

O mnohých potravinách sa nazdávame, že sú pre náš organizmus veľmi zdravé. Avšak zdanie klame. Často ide o omyl. Máme pre vás niekoľko príkladov.

Ovocné a zeleninové čipsy

Aj keď je lupienok vyrobený z pokrájaného jablka, stále je vyprážaný v tuku a preto je nabitý kalóriami. Jedzte čerstvé ovocie a zeleninu, tak ako príroda chcela. Svoju chuť na niečo slané a chrumkavé uspokojte hrsťou orieškov alebo 100-percentným celozrnným krekrom.

Ovocné a zeleninové čipsy, lupienky, sušené jablká
close-up, dried apples on the plate. www.thinkstockphotos.com

Studený čaj vo fľaške

Čaj z vylúhovaných čajových lístkov alebo vrecúška, ktorý si urobíte sami, je zdravý a je na míle vzdialený od fľaškovaných nápojov, ktoré sa začínajú slovom čaj a končia zoznamom príchutí a cukrom. Množstvo čajových nápojov sa predáva v pollitrových fľašiach, ktoré obsahom predstavujú dvojitú porciu, čiže prijímate skoro tretinu šálky cukru v každej fľaši. Urobte si domáci čaj a slabučko oslaďte, aby bol chutný.

Tea drink, nápoj, čaj
Tea pouring from into glass cup isolated on a white background www.thinkstock.com

Sendvič s tuniakom

Nepredpokladajte, že ryba je vždy zdravšia ako iné mäsá – záleží na príprave. Tuniakové sendviče sú zvyčajne plné majonézy (približne 100 kalórií na polievkovú lyžicu) a môžu obsahovať až toľko kalórií a gramov tuku ako bežný hamburger z rýchleho občerstvenia. Skúste chudé morčacie mäso, kuracie prsia alebo zmiešajte konzervovaného tuniaka s cottage cheesom alebo roztlačeným avokádom a máte oveľa zdravšiu nátierku.

Sendvič, tuniakový sendvič, tuniak, desiata
Fresh tuna sandwich with vegetables on white background www.thinkstockphotos.com

Cereálne tyčinky

Cereálny – to znie zdravo a celozrnne, ale mnoho cereálnych tyčiniek obsahuje málo celozrnnej múky a veľa cukru. Urobili by ste lepšie, keby ste zjedli dve alebo tri figové tyčinky – pritom si dáte aj trocha ovocia.

Cereálne tyčinky, cereálie, sladkosť
healthy snack, muesli bars with raisins and dried berries on a black background www.thinkstockphotos.com

Celozrnné wafle

Asi by ste si nedali maslo a sirup do misky celozrnných lupienkov – ale ak porovnáte nutričné hodnoty waflí a lupienkov, nie je tam veľký rozdiel. Hľadajte wafle, ktoré sú 100% celozrnné. Dajte si na ne jablkové pyré, alebo čerstvé ovocie a škoricu.

Wafle, jedlo, sladkosť
Savory vegetable waffles with cheese and herbs www.thinkstockphotos.com
Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom