Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Smartwater, Coca-Cola
Minerálna voda Smartwater od spoločnosti Coca-Cola. Foto: SITA/AP
5. 12. 2018 11:58 EkonomikaNemeckoEkonomika z lokality Nemecko od Webnoviny.skWebNoviny.sk Diskusia

Anticenu Zlatý veterník získala Coca-Cola, zákazníci „neocenili“ jej minerálku Smartwater

BRATISLAVA 5. december (WebNoviny.sk) – Anticenu Zlatý veterník za najväčšie reklamné klamstvo uvedené na obale produktov potravín alebo pri ich propagácii získala spoločnosť Coca-Cola a jej minerálke Glacéau Smartwater, píše nemecký Der Standard.

V ankete neziskovej organizácie Foodwatch hlasovalo za vodu Smartwater 30,5 percenta ľudí, pričom do hlasovania sa zapojilo celkovo približne 70-tisíc ľudí.

„Lepšia“ ako bežné minerálky

Jedným z dôvodov, prečo sa zákazníkom produkt Coca-Cola nepáči, je najmä tvrdenie, že ich voda je lepšia ako bežné minerálky.

Foodwatch zároveň dodáva, že Smartwater je dokonca sedemkrát drahšia ako iné podobné produkty. Jeden liter takejto minerálky stojí v Nemecku približne 1,65 eura. Na Slovensku sa predáva 600 ml balenie za 1,09 eura.

Voda inšpirovaná oblakmi

Spoločnosť prezentuje produkt Smartwater ako „vodu inšpirovanú oblakmi“, keďže sa vyrába odparovaním vody a kondenzovaním pary, do ktorej sa  následne pridávajú stratené minerálne látky.

Podľa Foodwatch takýto výrobný postup neprispieva ľudskému zdraviu a pridané umelé látky môžu škodiť, preto adresovala výzvu obchodným reťazcom, aby stiahli Smartwater stiahli z predajných pultov.

Predražený kečup a zvláštny olivový olej

Firma Coca-Cola na anticenu reagovala tvrdením, že Zlatý veterník dostala neoprávnene a odmieta ho akceptovať. Zároveň dodáva, že všetky informácie o Smartwater sú v súlade s potravinárskymi normami.

Rebríček anticeny po minierálkou Smartwater vedie detský kečup od spoločnosti Heinz, ktorého zloženie bolo rovnaké ako v bežnom kečupe, len jeho cena bola o 40 % vyššia.

Nasledoval olivový olej, ktorý obsahoval približne polovicu (49 %) slnečnicového oleja. Štvrté a piate miesto patrí müsli tyčinke Corny Milch a hrachový guláš od firmy Edeka.

Odporúčané články

Väčšina Slovákov nesúhlasí s návrhom osobitného odvodu pre reťazce, prieskum ukázal ich obavy Lidl, Kaufland, Tesco a Billa odmietajú, že by sa vyhýbali plateniu daní na Slovensku

Neprehliadnite

Kandidáti na prezidenta diskutovali o zdravotníctve, Mikloško a Chmelár kritizovali financovanie Video: Trumpa v Miami privítal transparent na žeriave, muž zišiel až po dvoch hodinách Foto: V Krompachoch stále odstraňujú následky nehody vlaku, ktorý sa vykoľajil (aktualizované) Činnosť Iniciatívy poľnohospodárov je predvolebnou kampaňou, tvrdí ministerstvo pôdohospodárstva Súd so zakladateľmi zločineckej skupiny „Dvojičky“ pokračoval výsluchom ich exkomplica Rosinu Za vyššie ceny potravín nemôže osobitný odvod, tvrdí ministerstvo a vysvetľuje prečo Vražda Kuciaka a Kušnírovej prácu investigatívcov podľa Vagoviča neovplyvnila a pracujú rovnako tvrdo Protest farmárov bude s menším počtom strojov, v Bratislave nechcú spôsobiť dopravný kolaps
string(237) ", , "

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.