Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Smartwater, Coca-Cola
Minerálna voda Smartwater od spoločnosti Coca-Cola. Foto: SITA/AP
5. 12. 2018 11:58 EkonomikaNemeckoEkonomika z lokality Nemecko od Webnoviny.skWebNoviny.sk Diskusia

Anticenu Zlatý veterník získala Coca-Cola, zákazníci „neocenili“ jej minerálku Smartwater

BRATISLAVA 5. december (WebNoviny.sk) – Anticenu Zlatý veterník za najväčšie reklamné klamstvo uvedené na obale produktov potravín alebo pri ich propagácii získala spoločnosť Coca-Cola a jej minerálke Glacéau Smartwater, píše nemecký Der Standard.

V ankete neziskovej organizácie Foodwatch hlasovalo za vodu Smartwater 30,5 percenta ľudí, pričom do hlasovania sa zapojilo celkovo približne 70-tisíc ľudí.

„Lepšia“ ako bežné minerálky

Jedným z dôvodov, prečo sa zákazníkom produkt Coca-Cola nepáči, je najmä tvrdenie, že ich voda je lepšia ako bežné minerálky.

Foodwatch zároveň dodáva, že Smartwater je dokonca sedemkrát drahšia ako iné podobné produkty. Jeden liter takejto minerálky stojí v Nemecku približne 1,65 eura. Na Slovensku sa predáva 600 ml balenie za 1,09 eura.

Voda inšpirovaná oblakmi

Spoločnosť prezentuje produkt Smartwater ako „vodu inšpirovanú oblakmi“, keďže sa vyrába odparovaním vody a kondenzovaním pary, do ktorej sa  následne pridávajú stratené minerálne látky.

Podľa Foodwatch takýto výrobný postup neprispieva ľudskému zdraviu a pridané umelé látky môžu škodiť, preto adresovala výzvu obchodným reťazcom, aby stiahli Smartwater stiahli z predajných pultov.

Predražený kečup a zvláštny olivový olej

Firma Coca-Cola na anticenu reagovala tvrdením, že Zlatý veterník dostala neoprávnene a odmieta ho akceptovať. Zároveň dodáva, že všetky informácie o Smartwater sú v súlade s potravinárskymi normami.

Rebríček anticeny po minierálkou Smartwater vedie detský kečup od spoločnosti Heinz, ktorého zloženie bolo rovnaké ako v bežnom kečupe, len jeho cena bola o 40 % vyššia.

Nasledoval olivový olej, ktorý obsahoval približne polovicu (49 %) slnečnicového oleja. Štvrté a piate miesto patrí müsli tyčinke Corny Milch a hrachový guláš od firmy Edeka.

Odporúčané články

Väčšina Slovákov nesúhlasí s návrhom osobitného odvodu pre reťazce, prieskum ukázal ich obavy Lidl, Kaufland, Tesco a Billa odmietajú, že by sa vyhýbali plateniu daní na Slovensku

Neprehliadnite

Okresný predseda ĽSNS mal vytetovaný hákový kríž na hrudi, strana sa však dištancuje od fašizmu Stoch je medzi najaktívnejšími strelcami Európskej ligy, Dabbur má na konte najviac gólov Primátor Vranova n/Topľou si pohorší, poslanci mu schválili o 600 eur nižší plat ako mal Zjazdový lyžiar Marc Gisin mal vo veľkej rýchlosti hororový pád, na trati zasahoval vrtuľník Štáty Európskej únie predĺžili sankcie voči Rusku, dôvodom nedodržiavanie minských dohôd Video: Halák bol pri neúspechu Bostonu proti Pittsburghu, Ovečkin strelil druhý hetrik po sebe Most-Híd by podľa Gála opäť vstúpil do súčasnej koalície, dôvod na predčasné voľby nie je Zlodeji pri prepade vo Zvolene strhli mužovi kapsičku z pleca, spôsobili mu smrteľné zranenia

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies