Citroënu DS3 Cabrio funguje strecha do 120 km/h

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën

BRATISLAVA 3. septembra (WEBNOVINY) – Citroën DS3 je na trhu už dva roky. Bol to prvý predstaviteľ vzkrieseného označenia DS, ktoré má odkazovať na luxusné a technologicky aj dizajnovo unikátne Citroëny zo 60-tych rokov minulého storočia.

Po Citroëne DS3 prišli ďalšie dva modely – väčší Citroën DS4 a ešte väčší model s označením DS5. Odkedy existuje luxusná línia modelov DS, svojich majiteľov si našlo už 250 000 týchto exkluzívnych Citroënov. Až 180 000 však pripadá na najmenší a prvý z týchto modelov – DS3.

Najpopulárnejší model z radu DS sa preto automobilka rozhodla rozšíriť o ešte atraktívnejšiu verziu so sťahovacou plátennou strechou, ktorá ešte viac rozširuje zdanlivo nekonečné možnosti personalizácie tohto štýlového auta. Keďže strecha je k dispozícii v troch farbách, je to ďalší prvok, ktorý pomôže majiteľovi vyskladať si úplne unikátne auto.

Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën

Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën
Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën
Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën
Citroën DS3 Cabrio
Foto: Citroën

Nebol by to Citroën DS, keby aj látka strechy nebola unikátna. Tvoria ju totiž tri vrstvy, pričom jedna z nich je trblietavá, takže pri dopade svetla vytvára rôzne odlesky. Jej stiahnutie či natiahnutie trvá 16 sekúnd a so strechou sa dá pracovať až do neuveriteľných 120 km/h.

Svetlá s 3D technológiou LED

Citroën DS3 Cabrio dostal unikátne zadné svetlá s 3D LED diódami. Zadné svetlá tvorí obdĺžnikový opálový svetlovod pozostávajúci z 31 LED diód, sústavy zrkadiel a poloreflexných skiel. Výsledkom je pekný 3D efekt brzdových svetiel.

Najväčší kufor v triede

Väčšina kabrioletov má oproti svojim súrodencom s pevnou strechou o čosi menej tuhú karosériu, ktorá je navyše ťažšia. Kvôli absencii strechy totiž musia konštruktéri pridať výstuhy na iných miestach.

V Citroëne však na to konštruktéri išli trochu ináč. Na aute ponechali základné bočné oblúky, ktoré tvoria strechu. Vyhodili iba jej stred. Podobne to má riešené napríklad aj Fiat 500C. Vďaka tomuto riešeniu je Citroën DS3 Cabrio oproti verzii s pevnou strechou iba o 25 kg ťažší. Torzná tuhosť karosérie je pritom iba o málo nižšia ako tuhosť karosérie Citroënu DS3 s pevnou strechou.

Ďalšou výhodou použitia rolovacej strechy je minimálne obmedzenie batožinového priestoru. Citroën DS3 Cabrio ponúka až 245 litrov pre batožinu, čo je údajne najviac v danej triede.

https://youtube.com/watch?v=YoOLRm8P_Uk

Citroën DS3 Cabrio sa bude vyrábať vo francúzskom Poissy. Do predaja sa dostane začiatkom budúceho roka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Citroën