Na Veľkej cene Monaka mal premiéru Renault Alpine A110-50

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault

BRATISLAVA 28. mája (WEBNOVINY) – Renault Alpine A110 bolo auto, ktorému sa podarilo získať historický prvý titul oficiálnych majstrovstiev sveta v rally. Výstavnú premiéru malo na autosalóne v Paríži v roku 1962. O 50 rokov neskôr sa na rovnakom mieste svetu predstaví jeho duchovný nástupca – Renault Alpine A110-50.

Nová „Alpinka“ je však zatiaľ iba v štádiu konceptu, no zrejme v tomto štádiu aj ostane. Zástupcovia automobilky sa síce na margo tohto auta vyjadrovali, že by boli veľmi radi, keby sa dostalo do výroby a v predošlom článku dokonca nájdete vyjadrenie, že auto by mohlo byť pripravené na sériovú výrobu za 30 mesiacov, no pri pohľade na toto auto vám musí byť jasné, že v takejto podobe sa do výroby asi nedostane.

Koncept Alpine A110-50 totiž nie je ničím iným, ako pretekárskym Renaultom Mégane Trophy s upraveným rúrkovým rámom. Nie je to koncept osobného auta, ktorý by dával nádeje na sériovú výrobu. Je to iba pretekárske auto, na ktoré bola navlečená karoséria z konceptu DeZir. Úlohou tohto konceptu však bolo pripomenúť si Renault Alpine A110, preto má koncept vpredu náznak prídavných svetiel, ako mal pôvodný Renault Alpine A110 a charakteristickú modrú farbu. Údajne majú obe autá aj podobnú strechu. No ak by som mal povedať pravdu, osobne som čakal viac retro prvkov. Navyše, ak tak veľmi chceli dostať toto auto do výroby, čakal som, že bude vyzerať trošku civilnejšie.

Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault

Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault
Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault
Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault
Renault Alpine A110 50 koncept
Foto: Renault

S týmto autom sa podľa môjho názoru môžeme rozlúčiť. Nechcem maľovať čerta na stenu, ale auto s rúrkovým rámom, karbónovou karosériou, sparťanským interiérom a obrovským prítlačným krídlom asi nemá veľké šance na prežitie. Škoda, pretože pred zadnou nápravou je uložený 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý produkuje 294 kW (400 k) pri 7200 ot/min. a 422 Nm pri 6200 ot./min. Motor roztáča zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault