ŠKODA úspešne odštartovala rok 2012

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 10. februára (WBN/PR) – ŠKODA aj na začiatku roka 2012 pokračuje v raste. Celosvetový predaj tradičnej českej značky v januári 2012 vzrástol oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka o 10,2 % na 75 400 vozidiel. To je zároveň najlepší januárový výsledok v celej 117-ročnej histórii podniku.

Česká automobilka tak aj napriek poklesu svetového trhu podstatne zvýšila svoj globálny trhový podiel, ten vzrástol na 1,58 %. Vysoký rast dosiahla značka najmä na trhoch západnej, strednej a východnej Európy. ŠKODA rástla aj na ázijských trhoch, ktoré v januári 2012 zaznamenali čiastkové poklesy.

Po rekordnom odbyte vo výške 879 200 vozidiel v roku 2011 nasadila ŠKODA aj v prvom mesiaci nového roka vysoké tempo. Už januárové výsledky ukazujú, že ŠKODA vďaka svojim modelom v roku 2012 naďalej rastie. 75 400 vozidiel dodaných zákazníkom je novým januárovým rekordom v histórii českej automobilky, ktorá tak v roku 2012 mieri k ďalšiemu rastu odbytu. „Bleskovo sme vyštartovali a v januári sme vo všetkých odbytových regiónoch ďalej rástli. Bol to ukážkový úvod, ktorým sme vytvorili základ pre ďalší rast v tomto roku,“ zhŕňa Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť Predaja a marketingu.

Nová rekordná hodnota zodpovedá nárastu o 10,2 % v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka. „ŠKODA je vo vrcholnej forme. Naša modelová ofenzíva sa v tomto roku ešte len rozbieha. Dôsledne udržiavame kurz našej Rastovej stratégie 2018,“ približuje Stackmann úmysly spoločnosti ŠKODA pre tento rok.

Silná je ŠKODA predovšetkým na konkurenčných západoeurópskych trhoch. Dodávky zákazníkom v tomto regióne vzrástli v januári 2012 o 10,8 % na 29 300 vozidiel. Pre porovnanie: v januári 2011 to bolo 26 400 vozidiel. ŠKODA tak podstatne zvýšila svoj trhový podiel v západnej Európe – takmer o 21 % na 3,11 %. Napríklad, vo Švajčiarsku zvýšila automobilka svoj predaj o 46,2 % na takmer 1 500 vozidiel a vyšplhala sa tak na druhé miesto v štatistike registrácií tejto krajiny. V Nemecku vzrástol odbyt značky ŠKODA o 23,2 % na viac ako 8 900 vozidiel, v Rakúsku o 33,9 % na viac ako 2 000 vozidiel. Mimoriadne žiadané boli v západnej Európe predovšetkým modely Yeti s nárastom dodávok o 30,6 %, Octavia s 24,0 % a Roomster s nárastom o 19,5 %.

ŠKODA ďalej pridala aj na rastových trhoch Číny a Indie. Predaj na čínskom trhu, ktorý v januári 2012 poklesol, napriek tomu vzrástol o jedno percento na 20 800 vozidiel. Januárový výsledok na tomto trhu bol však celkovo ovplyvnený aj oslavami čínskeho nového roka.

V Indii zvýšila automobilka odbyt dokonca o 6,7 % na viac ako 3 000 vozidiel. Na indickom subkontinente pritom poklesol celkový trh v januári 2012 o viac ako desať percent. Vynikajúcim spôsobom do nového roka navyše odštartoval nový indický kompaktný sedan Rapid: len v januári 2012 si svoj nový Rapid v Indii prevzalo viac ako 1 500 zákazníkov.

V januári rástol predaj aj v strednej Európe: značka ŠKODA tam predala o 2,5 % viac vozidiel než v januári 2011, teda viac ako 10 200 automobilov. Na domácom slovenskom trhu značka ŠKODA predala celkovo 1 485 automobilov a prekonala päťročný rekord s dosiahnutým trhovým podielom 30,93 %. V porovnaní s januárom minulého roka došlo k 50 % nárastu v počte predaných kusov a k zvýšeniu podielu na trhu o necelých 9%.

Na českom trhu dosiahla značka ŠKODA v januári stabilný odbyt 4 148 vozidiel. Novému malému modelu Citigo sa v Čechách podaril skvelý nástup, pretože aj v prvom predajnom mesiaci roku 2012 obsadil najmladší model značky ŠKODA prvú priečku v segmente minivozidiel. Dvojmiestny percentuálny rast dosiahol stredoeurópsky odbyt značky ŠKODA tiež v Maďarsku s nárastom o 13,5 %.

Veľkých percentuálny prírastok dosiahla ŠKODA v januári 2012 vo východnej Európe: viac ako 7 700 dodaných vozidiel predstavuje nárast o 44,5 % v porovnaní s menej ako 5 400 vozidlami z januára 2011. Najväčší podiel na predajoch pritom malo Rusko: takmer 4 800 dodávok predstavuje rast o 41,7 % oproti januáru 2011 s 3 400 vozidlami. Tým ŠKODA v januári 2012 dosiahla viac ako dvojnásobný rast v porovnaní s celkovým ruským trhom, ktorý vzrástol o 20,1%. Najžiadanejší model značky ŠKODA v Rusku je Octavia s 2 775 vozidlami. Tiež Yeti sa v Rusku zlepšil, keď predaj vzrástol o 230,1 % na 538 vozidiel. Okrem toho v januári dosiahla ŠKODA vysoký prírastok i na Ukrajine: takmer 1 300 predaných vozidiel v tejto krajine predstavuje nárast predaja o takmer 120 %.

Pozitívne sa v januári 2012 vyvíjal predaj značky ŠKODA i na ďalších zahraničných trhoch: príkladom je Egypt s nárastom o 84 % oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka, Izrael s nárastom o 52 % alebo Austrália s nárastom o 39 %.

Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v januári 2012 (v jednotkách; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka):

Octavia (34 200; +14,6%),

Fabia (20 000; +0,1%),

Superb (9 500; -11,2%),

Yeti (6 200; +34,5%),

Roomster (2 600; +21,3%),

Rapid (len v Indii: 1 500; nový model, nie je možné porovnávať s uplynulým rokom),

Octavia Tour (1 100; +2,2%),

Citigo (len v Českej republike: 253; nový model, nie je možné porovnávať s uplynulým rokom).

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto