ŠKODA v septembri opäť zvýšila dodávky zákazníkom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 11. októbra (WBN/PR) – ŠKODA AUTO v septembri 2012 pokračovala v rastovom kurze. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli dodávky značky ŠKODA zákazníkom o 3,3 % na približne 83 900 vozidiel. Od januára do septembra 2012 vzrástli dodávky českého výrobcu automobilov oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 7,9 %. Spoločnosť ŠKODA dodala zákazníkom do konca septembra 2012 takmer 717 200 vozidiel (január až september 2011: 664 800 vozidiel).

Napriek zhoršujúcim sa ekonomickým podmienkam sa spoločnosti ŠKODA podarilo v septembri 2012 aj naďalej rásť,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Vietor do plachiet očakávame v nasledujúcich mesiacoch od nášho nového modelu ŠKODA Rapid, ktorý začneme od októbra 2012 uvádzať na prvé trhy,“ dodáva Eichhorn.

V západnej Európe sa ŠKODA nemohla vyhnúť istému oslabeniu trhu, dosiahla však lepšie výsledky ako celkový trh. Dodávky zákazníkom dosiahli v septembri v západnej Európe celkovo 33 700 vozidiel (september 2011: 35 200). Podiel značky ŠKODA vzrástol za posledných deväť mesiacov tohto roka z 2,8 na viac ako tri percentá. V dobrej kondícii je výrobca aj na najsilnejšom európskom trhu, v Nemecku. Na trhu, ktorý silno oslabuje, vzrástli dodávky zákazníkom oproti rovnakému mesiacu minulého roka o 9,2 % na 13 700 vozidiel. Vo Veľkej Británii, ktorá je pre spoločnosť ŠKODA druhým najväčším západoeurópskym trhom, dosiahli dodávky 7 300 vozidiel (plus 1,1 %), čo je druhý najlepší výsledok v dejinách značky.

Aj vo východnej Európe sa značke ŠKODA v septembri 2012 darilo lepšie ako celkovému trhu. Dodávky zákazníkom vzrástli o 22,7 % na 11 700 vozidiel (september 2011: 9 500). ŠKODA tak rástla trikrát rýchlejšie než východoeurópsky trh, celkovo o 7,2 %. Podiel značky ŠKODA vo východnej Európe vzrástol v prvých deviatich mesiacoch roku 2012 z 3,4 % na viac ako 4 %. Rovnako na najväčšom východoeurópskom trhu, v Rusku, rástla ŠKODA viac ako trikrát rýchlejšie ako celkový trh. Dodávky zákazníkom vzrástli v septembri 2012 o 35,1 % na celkových 8 800 vozidiel (september 2011: 6 500 vozidiel).

V strednej Európe dodala ŠKODA v septembri 9 300 vozidiel (september 2011: 10 400 vozidiel). Celkový trh v strednej Európe vykazuje pokles o 4,4 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka. V Českej republike dodala ŠKODA v septembri 2012 zákazníkom viac ako 4 600 vozidiel (september 2011: 5 100). To predstavuje celkový podiel na českom trhu približne 37 %. Na Slovensku značka ŠKODA potvrdila svoju pozíciu lídra na trhu s rekordným predajom. V septembri 2012 dosiahla predaj celkovo 1 230 automobilov, čo predstavuje nárast o viac než 13 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Najžiadanejším modelom na Slovensku sa v septembri stala ŠKODA Octavia s rekordným počtom 506 predaných kusov. V prvých deviatich mesiacoch roka 2012 zvýšila ŠKODA dodávky zákazníkom v strednej Európe v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka približne o tri percentá na 94 000 vozidiel. Podiel značky ŠKODA na trhu strednej Európy vzrástol z 18,4 % na súčasných 18,8 %.

Rast zaznamenala ŠKODA aj na čínskom trhu, kde v septembri vzrástli dodávky zákazníkom o 6,6 % na viac než 22 500 automobilov (september 2011: 21 100 automobilov). To predstavuje najlepší mesačný výsledok od čias, keď ŠKODA vstúpila na čínsky trh.

V Indii pokračovala ŠKODA v septembri 2012 v úspešnom kurze. Dodávky zákazníkom vzrástli o 18,3 % na viac ako 2 600 vozidiel (september 2011: 2 200). V prvých deviatich mesiacoch roka 2012 dosiahli v Indii dodávky ŠKODA nárast o 32,9 %, čo predstavuje viac ako 28 100 dodaných vozidiel. Český výrobca z hľadiska rastu takmer trojnásobne predstihol celkový trh, na ktorom sa očakával nárast o 11,2 %.

Dodávky zákazníkom značky ŠKODA v septembri 2012 (v kusoch, zaokrúhlené podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (35 800; -2,1 %)

ŠKODA Fabia (18 900; 22,0 %)

ŠKODA Superb (10 700; +4,2 %)

ŠKODA Yeti (8 400; +29,9 %)

ŠKODA Roomster (3 500; -1,1 %)

ŠKODA Rapid India (predaj iba v Indii: 1 500; nový model)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 900; nový model)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto