Daniari majú po roku opäť nový systém, stál milión eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Daňové_priznanie
Foto: Archívne foto SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) – Finančná správa prechádza na nový systém elektronickej komunikácie.

S cieľom prejsť na systém, ktorý bude podľa daniarov stabilný a ktorý je už overený v colnej časti finančnej správy, podpísalo Finančné riaditeľstvo SR aj dodatok k zmluve so spoločnosťou DITEC, a. s. v celkovej hodnote 966 594 eur bez DPH.

„Finančná správa SR v súčasnosti zjednocuje spôsob komunikácie s daňovými subjektmi a dodatok k zmluve o dielo so spoločnosťou DITEC, a.s. je jeden z nutných krokov k dosiahnutiu cieľa. Podľa nových pravidiel bude celá komunikácia nielen jednotná a nediskriminačná, ale aj jednoduchšia a bezplatná,“ uviedla pre agentúru SITA vedúca komunikačného oddelenia finančného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Služby DITEC-u využívajú aj colníci

Spoločnosť DITEC vybudovala na bývalom Colnom riaditeľstve SR elektronické komunikačné rozhranie, cez ktoré podnikatelia komunikujú s bývalou colnou správou. „Po zvážení dopadov tak technologických, ako aj finančných sme sa rozhodli pre spoluprácu s touto spoločnosťou,“ dodáva Slemenská.

Rozširovanie tohto komunikačného rozhrania na daňovú správu pritom tvorilo 539 724 eur zo spomínanej zmluvy o dielo. Zmluvu so spoločnosťou DITEC uzatvorilo finančné riaditeľstvo 26. októbra tohto roka, a to v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.

Aplikáciu EZU už nebudú používať

Dane
Foto: SITA/Nina Bednáriková

Finančné riaditeľstvo sa rozhodlo už ďalej nepoužívať v rámci elektronickej komunikácie aplikáciu EZU, ktorá od začiatku tohto roka slúži na elektronické doručovanie podaní správcovi dane s využitím bezplatného elektronického identifikátora.

Táto aplikácia bola totiž podľa stanoviska finančnej správy súčasťou zlyhaného riešenia KONS, ktoré stálo 10 mil. eur. „Riešenie KONS nebolo zo strany finančnej správy prevzaté, nemáme k nemu dokumentáciu. Keďže riešenie a postupy bývalého vedenia Ministerstva financií SR a Finančného riaditeľstva SR, resp. Daňového riaditeľstva SR zlyhali, nie je možné v nich pokračovať a nie je možné samostatne prevádzkovať ani systém EZU,“ dodáva Slemenská.

Výsledkom týchto krokov podľa Finančného riaditeľstva SR bude, že podnikatelia aj v daňovej oblasti budú môcť spoľahlivo a jednoducho elektronicky komunikovať s finančnou správou pri posielaní daňových priznaní či súhrnných výkazov.

Elektronický podpis nebude potrebný

Podpis
Foto: info.champsoftware.com

„Subjekty tiež nebudú musieť výhradne používať zaručený elektronický podpis. Súčasne bude možné elektronickú komunikáciu vyplývajúcu zo zákona realizovať aj v inom prostredí, než je operačné prostredie Windows,“ spresňuje Slemenská.

Finančná správa sprístupnila fyzickým a právnickým osobám novú možnosť plnohodnotne elektronicky komunikovať so správcom dane, a to prostredníctvom bezplatného identifikátora v rámci aplikácie EZU, začiatkom tohto roka.

Zavedenie novej formy bezplatnej elektronickej komunikácie avizovali predstavitelia vtedajšieho Daňového riaditeľstva SR ešte v závere roku 2011. Nový systém elektronickej komunikácie vychádzal podľa daniarov aj z požiadaviek daňových subjektov.

Daňové riaditeľstvo chcelo zavedením nového systému taktiež eliminovať prípadné problémy s nedostupnosťou portálu daňovej správy v čase podávania daňových priznaní.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať