Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise len číslo

Bez názvu
Foto: Ilustračné foto, Shutterstock

Prostredie podnikania v dnešnej dobe začína patriť stále mladším a mladším ročníkom. Príbehy o študentoch, ktorí začali podnikať ešte v čase, keď sedeli na univerzitných prednáškach a dnes majú rozbehnutý úspešný biznis, nie sú vôbec zriedkavé. Existujú však aj podnikatelia, ktorí mali o svojom biznise jasno už v čase zápisu na základnú školu. Pozrite si prehľad niekoľkých detských biznismenov, ktorí si urobili dobré meno ešte pred tým, než dostali občianske preukazy.

Leanna Archer a krásne vlasy

Leanna Archer mala len deväť rokov, keď začala rodine a kamarátkam predávať pomádu na vlasy podľa tajného receptu jej prababičky. Jej séria 100% prírodných vlasových produktov sa čoskoro rozšírila o šampóny, kondicionéry či výživné masky na vlasy. Dnes už 17-ročná Leanna je kreatívnou riaditeľkou úspešnej spoločnosti Leanna´s Hair, ktorú ocenili aj magazíny Forbes či Success Magazine. Leanna nezanedbáva ani charitatívu činnosť – mladá podnikateľka založila nadáciu Leanna Archer Education Foundation, ktorá pomáha stavať školy a poskytovať vzdelanie pre chudobné deti na Haiti.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

Robert Nay a Bubble Ball

V decembri 2010 sa na trh dostala nová herná mobilná aplikácia Bubble Ball, ktorú si za prvé dva týždne od spustenia stiahlo vyše milióna záujemcov. Za niekoľko dní tak prekonala aj dovtedy najsťahovanejšiu bezplatnú hru od Apple – Angry Birds. Jej autorom jej 14-ročný Robert Nay, ktorý nemal žiadne skúsenosti s programovaním. Všetko, čo potreboval, sa Robert naučil z kníh v miestnej knižnici. Následne za jediný mesiac vytvoril kód ťahajúci sa cez 4000 riadkov. Po úspechu mobilnej aplikácie si Robert založil spoločnosť Nay Games a v auguste uplynulého roka sprístupnil ďalších 24 nových levelov pre Bubble Ball.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

Šéfkuchárka Lizzie Marie Likness

Ako mnohé dievčatká, ktoré sa túžia stať princeznami, aj šesťročná Lizzie Marie Likness si okrem krásnych šiat priala naučiť sa jazdiť na koni. Aby si mohla zaplatiť hodiny jazdenia, Lizzie začala na miestnom farmárskom trhu predávať domáce pečivo a koláče. Ako roky pribúdali, Liz si uvedomila, že varenie je jej skutočná vášeň a s pomocou rodičov vytvorila webovú stránku, na ktorú pridávala inštruktážne videá o zdravom varení. Jej cieľom bolo naučiť deti, aby sa stravovali zdravo. Dnes už 13-ročné dievča usporadúva lekcie varenia a pravidelne sa objavuje aj na televíznych obrazovkách. Svoj úspešný biznis doplnila o kulinársky seriál Healthy Cooking with Chef Lizzie, ktorý na internete sledujú tisíce ľudí.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

Moziah Bridges a veselý svet motýlikov

Väčšina malých chlapcov obliekanie považuje za nutné zlo, Moziah Bridges je však výnimkou. Sklamaný výberom kravát a motýlikov v obchodných domoch sa Moziah od starej mamy naučil šiť a v 11 rokoch svoje pestrofarebné doplnky začal predávať aj na stránke Etsy. Jeho unikátny dizajn natoľko zaujal, že o pár mesiacov neskôr sa jeho motýliky predávali v početných butikoch najmä na juhu USA. Jeho značka Mo´s Bows od svojho vzniku zarobila vyše 30-tisíc dolárov a ako Moziah prezradil v rozhovore pre magazín Forbes, čoskoro ju rozšíri o celú kolekciu detského oblečenia.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

Anshul Samar a hravá chémia

Ako štvrták na základnej škole Anshul trávil väčšinu voľného času hraním kartových hier. O dva roky neskôr začal pracovať na vlastnej, ktorú nazval Elementeo. Jeho cieľom bolo priblížiť ostatným spolužiakom chémiu z hravého a zábavného uhla pohľadu. Hra Elementeo je plná elektronóv a prvkov z periodickej sústavy a dnes už 19-ročný mladík neustále pracuje na jej zdokonalení. Študent Stanfordovej univerzity zo ziskov vytvoril grant pre mladých podnikateľov a ako rečníka si ho uctili aj na konferencii TEDx Talk.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

Neha Gupta a šanca pre siroty

Američanka s indickými koreňmi sa odmalička zúčastňovala zaujímavej rodinnej tradície, pri ktorej na narodeniny dary neprijímala, ale sama rozdávala. Každý rok Neha na svoje narodeniny cestovala do Indie, aby deťom v sirotinci v jej rodnom meste doniesla jedlo a dary. V roku 2005, keď mala Neha len deväť rokov, sa dievčina rozhodla pre tieto deti urobiť ešte viac. Doma si vlastnoručne vyrobila ozdoby na vínne poháre, ktoré sa pokúšala predať prostredníctvom podomového predaja. Z takto vyzbieraných peňazí nakúpila knihy a školské pomôcky pre siroty. To neskôr viedlo k založeniu vlastnej neziskovej organizácie Empower Orphans. Nehe, ktorá má dnes už 17 rokov, sa podarilo vyzbierať už vyše milióna dolárov a za svoju charitatívnu činnosť získala mnoho ocenení.

Detskí podnikatelia dokazujú, že vek je v biznise
Foto: www.businessnewsdaily.com

www.businessnewsdaily.com

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom