Dovolenkári míňajú viac, obchodníci sú optimistickí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Leto, horúčavy, teplo, dovolenka
Foto: Shutterstock

PARÍŽ 24. júla (WEBNOVINY) – Útraty turistov na celom svete v druhom štvrťroku 2013 medziročne stúpli o 14 %, čo je mierne zlepšenie oproti predchádzajúcemu kvartálu. V utorok o tom informovala spoločnosť Barclays.

V Európe turisti minuli o 15 % viac ako pred rokom, píše sa v správe Barclays, ktorá sa odvoláva na údaje od spoločnosti Global Blue. Tá prevádzkuje sieť pracovísk, ktoré zahraničným turistom vracajú zaplatenú daň z pridanej hodnoty.

Čínski turisti podľa údajov, ktoré firma Global Blue nepotvrdila, lebo ich oficiálne zverejní až v stredu, minuli v druhom kvartáli o 22 % viac peňazí a útraty ruských cestovateľov narástli o 16 %.

„Údaje Global Blue za druhý štvrťrok dávajú dôvod na optimizmus, že útraty turistov sa mierne zvýšili,“ tvrdia analytici Barclays. Dobrou správou je to najmä pre výrobcov luxusných tovarov, z ktorých mnohí by mali svoje obchodné výsledky za uplynulý štvrťrok zverejniť tento týždeň. Nákup luxusných tovarov je významnou časťou útrat turistov, pričom napríklad nákupy hodiniek a šperkov vzrástli v druhom kvartáli o 3 %, dodáva Barclays vo svojej správe.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať