Jednoduchý nápad vynáša čerstvým absolventom tisíce libier

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: www.buymyface.com

Dvaja britskí študenti prišli na originálny spôsob, ako splatiť svoje dlhy zo študentskej pôžičky – rozhodli sa „predávať“ svoju tvár na reklamu. Absolventi prestížnej univerzity v Cambridge Ross Harper a Ed Moyse spustili svoj biznis v októbri uplynulého roka. Za približne štyri mesiace si ponukou „pleťového reklamného priestoru“ zarobili vyše 31-tisíc libier a v rámci práce sa im podarilo navštíviť miesta, na ktoré by sa inak nedostali.

Bez názvu
Foto: www.buymyface.com

Zoskok padákom, návšteva operných a baletných predstavení, lyžovanie či obyčajné obedy – „chodiaca reklama“ sa bez námahy dá praktizovať bez miestnych a časových obmedzení. Dvadsaťdvaroční začínajúci podnikatelia nazvali svoju firmu Buy My Face (Kúp si moju tvár) a hoci dúfali v úspech, záujem, aký sa o nich strhol, nečakali.

Ross a Ed sa spoznali v prvom ročníku po nástupe na univerzitu a stala sa z nich nerozlučná dvojica. Nasledujúce tri roky premýšľali, ako by mohli jednoducho splatiť pôžičku na štúdium. Hľadali plán, ktorý by im priniesol financie aj bez veľkej vstupnej investície a chodiaca reklama im prišla ako ideálny nápad. „Bolo to trochu pojašené, ale zároveň zábavné,“ uviedol Ross Harper, ktorý tento plán najprv nebral veľmi seriózne. Keď však začali zarábať prvé libry, študentov čakali diskusie s účtovníkmi a veľa papierovania. „Potom sme už robili dosť na to, aby sa z toho stala naša kariéra.“

Bez názvu
Foto: www.buymyface.com

Svoje prvé reklamné tváre predali študenti svojim priateľom a rodine za jednu libru na deň. Teraz, keď sa ich nápad uchytil, sa denná taxa šplhá na 400 libier. Reklamný priestor si môže kúpiť ktokoľvek – podnikatelia, firmy, ale aj jednotlivci. Klient môže študentov požiadať, aby počas dňa navštívili konkrétne miesta, kde má byť reklama najviac viditeľná.

K najväčším doterajším klientom Buy My Face patrili online stávková kancelária Paddy Power a medzinárodná sieť poradenských spoločností Ernst & Young, ktorá sa stala oficiálnym sponzorom ich webovej stránky.

Bez názvu
Foto: www.buymyface.com

Jane Robinson z personálneho oddelenia firmy uviedla, že kolegovia zo spoločnosti boli nadšení pozitívnym prístupom a sebadôverou študentov. Nábory na nových zamestnancov boli podľa jej slov vďaka takémuto typu reklamy „veľkým úspechom“.

„Pracovný trh je voči absolventom veľmi nehostinný, a tak sme sa ho snažili úplne vynechať. Videli sme už toľko študentov, ktorí sa neúspešne uchádzali o prácu, aby nakoniec skončili pri zamestnaní, ktoré nikdy robiť nechceli. Je to jednoducho trochu iné a pekne sa to odštartovalo,“ povedal absolvent neurovedy Harper. Jeho biznispartner Ed Moyse, ktorí študoval ekonomiku, dodáva: „Prekročilo to naše očakávania, ale vždy sme vedeli, že náš nápad má hodnotu, lebo bol inovatívny a bláznivý.“

O zapojenie sa do projektu požiadali aj študenti z Nemecka či USA, a tak sa Buy My Face v najbližších dvoch mesiacoch pripravuje na vstup do medzinárodného podnikateľského prostredia. Hoci dlh za štúdium bude pomaly splatený, Angličania so svojou firmou tak rýchlo neskončia.

www.buymyface.com, www.thesun.co.uk, www.dailymail.co.uk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať