Na nitrianskej radnici nastali zmeny, vznikli nové odbory a hľadajú aj zamestnancov

Nitra, mestský úrad

NITRA 5. februára (WebNoviny.sk) – Na Mestskom úrade v Nitre vznikli nové odbory. Radnica už prijala troch nových zamestnancov a ďalších hľadá. Rozdelením bývalého útvaru propagácie a cestovného ruchu vznikli dva odbory – odbor mestského rozvoja a cestovného ruchu a odbor komunikácie a propagácie.

Novinkou je aj odbor inovácií, transparentného riadenia a klientskej spokojnosti, ktorý bude riadiť nováčik na mestskom úrade Martin Horák. Okrem neho tu bude pracovať aj referent pre transparentné fungovanie mesta a dvaja referenti pre inovácie.

Hľadajú hovorcu aj fotografa

Úlohou odboru komunikácie a propagácie bude informovanie verejnosti o tom, čo mestský úrad robí, ale aj komunikácia s občanmi a s médiami.

Mesto vytvorilo novú pozíciu poradcu a odborného konzultanta pre komunikáciu, ktorú obsadil Henrich Varga. Teraz radnica hľadá hovorcu a grafika – fotografa.

Bez komunikácie to nejde. Myslím si, že obyvatelia Nitry videli už počas zimnej údržby, že sme úplne inak komunikovali. Poradca pre komunikáciu zároveň dočasne zastáva aj funkciu hovorcu,“ povedal primátor Marek Hattas.

Oficiálneho hovorcu Nitra v posledných 12 rokoch nemala, sčasti sa komunikácii s médiami venoval jeden z referentov. Zlepšiť komunikáciu chce radnica aj na mestskej polícii, kde by mal časom tiež vzniknúť podobný komunikačný útvar.

Nový prednosta

Novým človekom na nitrianskej radnici je aj prednosta Ján Odzgan, ktorý prišiel zo súkromného sektora a nahradil vo funkcii Igora Kršiaka.

Personálne čistky sa nekonali a jediný, s kým sme sa dohodli na odchode, bol prednosta Kršiak. Niektorí iní zamestnanci odišli na vlastnú žiadosť,“ doplnil Hattas.

Medzi nimi bol napríklad osobný šofér primátora, ktorý dal k 31. decembru 2018 výpoveď. „Momentálne druhého šoféra nehľadáme, pretože ja jazdím na bicykli,“ podotkol primátor.

Spokojnosť občanov

Nový prednosta Odzgan chce priniesť na radnicu zmenu v štyroch oblastiach – interné procesy, zvyšovanie klientskej spokojnosti, inovácie a ľudský kapitál a spokojnosť úradníkov. V praxi to bude znamenať, že mestský úrad sa bude snažiť viac komunikovať s občanmi, získavať od nich spätnú väzbu.

Klientsku spokojnosť by v radnica chcela v budúcnosti aj merať – pýtať sa občanov, v čom a ako im môže mesto pomôcť. Prvou lastovičkou v tomto smere bude už čoskoro dotazník, v ktorom sa chce samospráva spýtať na spokojnosť so stravou žiakov základných a materských škôl a na návrhy na zlepšenie.

Od každého odboru bude prednosta postupne vyžadovať inovácie smerom dovnútra odboru a tiež voči klientom. Priestor chce dať aj nápadom zamestnancov, ktoré ležali doteraz v šuplíku. Úradníci by si zároveň mali finančne prilepšiť.

Starostlivosť o zamestnancov vrátane platov a benefitov je poddimenzovaná oproti bežnému firemnému prostrediu. Keď chceme na mestský úrad pritiahnuť tých najlepších, tak musíme minimálne vyrovnať podmienky,“ povedal Odzgan.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Ján OdzganMarek Hattas