Novootvorená križovatka Triblavina na diaľnici D1 ponúka pre tranzit ďalšiu možnosť ako sa vyhnúť Bratislave

Cieľom nového mýtneho systému je, aby bol flexibilnejší a ekonomickejší, prinášajúci viac zdrojov na údržbu spoplatnenej siete.
Foto: ilustračné, SITA/Tomáš Benedikovič

Nedávno otvorená diaľničná križovatka Triblavina na úseku D1 Bratislava – Senec otvorila pre tranzit a diaľkových cestujúcich ďalšiu možnosť ako obísť Bratislavu.

Ak motoristi idú po D1 od Trnavy, jednou z možností je zísť ešte pred vstupom do hlavného mesta novou križovatkou a napojiť sa na cestu prvej triedy I/61 (tzv. stará senecká cesta).

Nová možnosť od 5. novembra

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) ďalej sa dá pokračovať za Ivankou pri Dunaji na novootvorený úsek diaľnice D4, ktorým sa možno dostať na druhú stranu Dunaja do Petržalky po Lužnom moste a pokračovať do Maďarska, Rakúska alebo Česka.

Ďalšia možnosť platí od piatku 5. novembra. Pri ceste po D1 od Trnavy do Bratislavy motoristi, tak ako boli doposiaľ zvyknutí, vojdu do hlavného mesta na centrálny okruh (D1 v Bratislave).

„V križovatke D1R7 Bratislava, Nivy, ktorá prepája diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R7 a mestskou radiálou Bajkalská, sa už napojíte na R7 vedúcu na juh Slovenska smerom na Dunajskú Stredu a Komárno alebo následne na diaľnicu D4, ktorou smerujete do susedných krajín,“ uviedla vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková.

Na výber majú tri varianty

Križovatka Triblavina podľa NDS výrazne uľahčuje život obyvateľom Bernolákova a priľahlých obcí.

Po novom už nemusia využívať diaľničný výjazd Senec, západ ani ísť po Zlaté Piesky do Bratislavy po pôvodnej ceste, ale môžu využiť novootvorenú križovatku Triblavina, ktorá im výrazne zrýchli a skráti cestu.

To isté platí aj pre motoristov smerujúcich z Bratislavy do obcí v blízkosti Triblaviny.

„Podľa aktuálnej dopravnej situácie majú po novom na výber až tri varianty trasy. Tou najoptimálnejšiou je ísť z Bratislavy po D1 a použiť zjazd na Triblavine. V prípade dopravnej nehody v mimoúrovňovej križovatke Triblavina môžu motoristi naďalej využívať výjazd Senec, západ a možnosťou je aj ísť po starej seneckej ceste,“ upozornila Žgravčáková.

Tranzit platí všade mýto

Pripomenula, že NDS spravuje v Bratislave iba diaľnice D1 a D2 a úseky D4 a R7 spravuje súkromná spoločnosť (koncesionár PPP projektu D4R7 Zero Bypass Limited).

Pre tranzitnú nákladnú dopravu nad 3,5 tony sú všetky spomenuté úseky spoplatnené mýtom.

Pre osobné automobily je diaľničnou známkou spoplatnený úsek na diaľnici D4 od Rače až po hraničný priechod Jarovce s Rakúskom.

„Rovnako tak je spoplatnená aj R7 od križovatky Slovnaftská v celom úseku až po koniec pri Holiciach. Centrálny okruh D1 od križovatky D1 Bratislava, Vajnory po diaľničnú križovatku D1D2 Pečňa zostáva pre osobné automobily naďalej nespoplatnený,“ dodala Žgravčáková.

Ďalšie k téme

    Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
    Viac k osobe Eva Žgravčáková
    Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť