O problémoch Boeingu 737 MAX sa vedelo už pred nehodami lietadiel, systém sa správal agresívne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dennis Muilenburg
Dennis Muilenburg. Foto: archívne, SITA/AP

Americký výrobca lietadiel Boeing vyjadril ľútosť z obáv vyvolaných internou komunikáciou, ktorú firma nedávno odovzdala Kongresu a federálnym regulátorom vyšetrujúcim dve tragické nehody stroja 737 Max. Bývalý skúšobný pilot Boeingu Mark Forkner v tejto komunikácii spolupracovníkovi v roku 2016 povedal, že nevedome klamal regulátorom o problémoch systému kontroly letov.

Systém sa správal agresívne

Forkner uviedol, že nový automatizovaný letový systém MCAS bol „zvláštny“ a pri testovaní na simulátore letov sa správal „agresívne„. Boeing uviedol, že softvér popísaný Forknerom v roku 2016 sa ešte len testoval a nebol dokončený.

Firma uviedla, že informovala americký Federálny letecký úrad (FAA) a zahraničných regulátorov „pri viacerých príležitostiach“ o konečnej konfigurácii letového systému.

Kongres zintenzívňuje prešetrovanie

Boeing vo vyhlásení uviedol, že je nešťastné, že komunikácia medzi spolupracovníkmi, ktorú odovzdal minulý týždeň, nebola zverejnená spôsobom umožňujúcim „zmysluplné vysvetlenie„. FAA požiadal vysvetlenie od Boeingu vrátane toho, prečo sa firma niekoľko mesiacov omeškala s oznámením tejto internej komunikácie.

Americký Kongres zintenzívňuje prešetrovanie Boeingu a jeho generálny riaditeľ Dennis Muilenburg má vo výbore Snemovne reprezentantov pre dopravu vypovedať 30. októbra.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dennis MuilenburgMark Forkner
Firmy a inštitúcie BoeingFederálny letecký úrad (FAA)