Tretina železničných koľají je v dezolátnom stave, napriek miliónovým investíciám treba opraviť ešte kilometre tratí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Na mnohých úsekoch stále platí výrazné zníženie rýchlosti.

Tretina železničných koľají podľa vyhodnotenia meracieho vlaku je v nevyhovujúcom stave. Situáciu v železničnej infraštruktúre, ktorá nezodpovedá požiadavkám, zmiernilo jej dofinancovanie v objeme 57 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v minulom roku znížili prechodné obmedzenia traťových rýchlostí na pomalých úsekoch približne o polovicu. Informovalo o tom v piatok Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila uviedol, že mohli zrealizovať plánované výkony, ktoré súvisia s odstraňovaním porúch. „Prechodné obmedzenia traťových rýchlostí v priebehu celého roka kulminovali. Celková dĺžka sa blížila k 200 kilometrom. Tú sme ale znížili a dnes máme zhruba 107 kilometrov pomalých ciest, ktoré ale nemajú až taký dopad na plnenie grafikonu ako to bolo predtým,“ povedal Havrila pre Youtube kanál ministerstva dopravy s tým, že tie peniaze majú obrovský prínos.

Keďže tieto opravy sa diali najmä v druhej polovici minulého roka, prínos sa výraznejšie prejaví až v roku 2022. Nelichotivé štatistiky za uplynulý rok by sa tak už nemali opakovať.

Rok 2021 je prelomový v tom, že také nízke hodnotenie ako teraz sme nikdy nemali. Plnenie grafikonu máme na úrovni 89 %, čo je veľmi výrazné neplnenie, a to má dopad aj na meškanie vlakov. V minulom roku sme po prvýkrát nesplnili ani tzv. podielový grafikon,“ dodal Havrila. To podľa neho svedčí o tom, že stav infraštruktúry nie je taký, aký by mal byť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Miloslav Havrila
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky