Železnice preinvestujú viac ako 60 miliónov eur, stavbári začnú pracovať na modernizáciách či stavbách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ŽSR, trať

Železničnú infraštruktúru čakajú investície za 68,5 milióna eur. Zástupcovia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v stredu na pôde ministerstva dopravy podpísali zmluvy so zhotoviteľmi na šesť nových projektov.

Stavbári tak už v najbližších dňoch môžu začať pracovať na troch modernizáciách, dvoch stavbách a jednej rekonštrukcii.

Železničná doprava musí byť v lepšom stave

Modernizovať sa bude bratislavský železničný tunel, trať Boleráz – Smolenice a výhybky v Dvoroch nad Žitavou. Zrekonštruuje sa trať medzi Trnovcom nad Váhom a Tvrdošovcami a do výstavby pôjdu dva terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP) v Bratislave – TIOP Lamačská Brána a TIOP Vrakuňa.

„Železničnú dopravu potrebujeme dostať do výrazne lepšieho stavu, v akom je dnes. Zároveň však nesmieme len modernizovať a udržiavať to, čo vybudovali generácie pred nami, ale potrebujeme aj investovať do nových projektov, preto som rád, že sa rozbehnú aj práce na dvoch bratislavských TIOP-och,“ povedal pri príležitosti podpisu zmlúv minister dopravy Andrej Doležal.

Nové železničné zastávky 

Komplexnú rekonštrukciu za 32,4 milióna eur čaká trať Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce. Zrekonštruuje sa necelých desať kilometrov trate a zvýši sa rýchlosť na 140 kilometrov za hodinu. Modernizáciu výhybiek za 9,5 milióna eur plánujú železničiari na stanici Dvory nad Žitavou. Modernizácia trate Boleráz – Smolenice bude stáť takmer 10 miliónov eur. Modernizácia železničného tunela Bratislava si vyžiada necelých 5 miliónov eur.

Výstavba TIOP Vrakuňa, teda zriadenie železničnej zastávky na trati Bratislava – Komárno, zabezpečí bezproblémový prestup medzi vlakom a MHD. Investície budú vo výške takmer 4 milióny eur. Vybudovanie novej železničnej zastávky na úseku Devínska Nová Ves – Lamač, protihlukovej steny, osvetlenia, prístreškov, bezbariérových prístupov a napojenie na predĺženú Saratovskú ulicu si vyžiada necelých 8 miliónov eur.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej Doležal
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRŽSR Železnice Slovenskej republiky