Fiktívni klienti kontrolovali reštaurácie a kaviarne na Liptove, najlepšie z nich ocenili hviezdou

reštaurácia, zákazník
Foto: ilustračné, Getty Images

Centrála cestovného ruchu Region Liptov už sedem rokov realizuje projekt kontroly kvality gastronomických zariadení s názvom Liptovská hviezda. Do hodnotenia trvajúceho viac ako šesť mesiacov sa zapojilo dvadsať reštaurácií a kaviarní.

Projekt podporilo cez dotácie aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR vo výške 3 820 eur. Prevádzky môžu využívať hviezdy do júla 2020. Informovala o tom na svojej stránke Oblastná organizácia cestovného ruchu Region Liptov.

Inšpekciu kvality realizovala špecializovaná firma systémom mysteryshopping, teda formou náhodných kontrol fiktívnymi klientmi, ktorí navonok pôsobia ako bežní zákazníci. Liptovskú hviezdu kvality získalo šestnásť prevádzok, ktoré ju môžu používať nasledujúci rok.

Žiadna hviezda pre kaviareň

Projekt Liptovská hviezda hodnotil v tomto roku dvadsať prevádzok – pätnásť reštaurácií a päť kaviarní. Kontroly sa konali po prvýkrát v zime a následne v lete, a to za plnej prevádzky, aby boli čo najobjektívnejšie. Každé zariadenie, ktoré získalo hviezdu, patrí k top prevádzkam v našom regióne, keďže kontroly sú skutočne prísne. Nejde nám o to rozdávať čo najviac hviezd, chceme najmä prevádzkam pomôcť odhaliť problémy, či podporiť ich v tom, čo robia lepšie ako iné zariadenia,“ povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Ján Blcháč.

Najvyššie bodové hodnotenie za kontroly v zime aj v lete získali dve reštauračné prevádzky – Angus Restaurant z hotela Pošta v Demänovskej doline a reštaurácia hotela Sojka v Malatinách, pričom lepšie hodnotenia dosahovali prevádzky v lete ako v zime. Zlaté reštaurácie sú aj reštaurácia Villa Belata z Liptovskej Sielnice. Po prvý raz neudelili Liptáci žiadnu zlatú hviezdu kaviarni.

Realistické a objektívne hodnotenie

Projekt Liptovská hviezda dáva reštauráciám a kaviarňam možnosť kontroly cez nezávislú a odbornú firmu. Aj vďaka tomu je hodnotenie veľmi realistické a objektívne. Zároveň náš projekt vytvára akýsi rebríček tých najlepších prevádzok, ktoré môžu byť pre návštevníkov Liptova zase návodom k ich návšteve,“ uviedla riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Darina Bartková.

Niekedy sme hodnotili aj ubytovacie zariadenia, kde sú výsledky skvelé a teraz hodnotíme už len gastronomické prevádzky, lebo tam vidíme viac problémov. V projekte budeme pokračovať aj v budúcom roku, lebo kvalitu treba kontrolovať neustále a vždy je priestor na zlepšovanie sa,“ dodala Bartková.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR