Pre STV sú predčasné voľby dobrá správa

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Televizia
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) – Pre program Slovenskej televízie (STV) sú predčasné voľby v zásade dobrá správa, tvrdí riaditeľ Sekcie programu RTVS, organizačnej zložky STV Andrej Miklánek.

Manažment Rozhlasu a televízie Slovenska si ako svoj programový cieľ číslo jeden v STV určil skvalitnenie spravodajstva.

Marcové predčasné voľby do Národnej rady SR tomu nahrávajú, pretože máme väčší priestor na programy smerované týmto spôsobom,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA Miklánek.

“Vieme byť inovatívni, vieme byť kreatívni. Vieme ponúknuť aj netradičné priestory pri diskusii o celospoločenských témach,“ sľubuje. Verejnoprávna televízia chce byť platformou a lídrom v predvolebných diskusiách v rôznej a atraktívnej forme.

Január alebo február

Inovované spravodajstvo by mala STV ponúknuť od nového roka, od januára, možno februára. “Nechceme ísť cestou nového začiatku,“ zdôrazňuje šéf programu, ktorý pracoval v STV aj za čias predchádzajúcich manažmentov.

Ak majú byť zmeny udržateľné, tak musia byť postupné a evolučné “a musíme pre tie zmeny získať kritickú masu vlastných ľudí. Postupne sa budeme snažiť divákov presvedčiť, že vieme ponúknuť atraktívnu alternatívu voči správam ostatných televízií, ktoré sú limitované z úplne prirodzených dôvodov. Oni tam skrátka musia vsunúť v istom čase reklamný blok, ktorý my nemusíme,“ povedal ďalej Miklánek. Témam by sa mali spravodajské a publicistické relácie STV venovať viac do hĺbky. Zároveň by mali byť spracované viac zábavnou ako mentorskou formou. Riaditeľ programu STV pripomína, že “cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami. Ak budeme veľmi pouční, divák jednoducho prepne.“

Úlohou verejnoprávneho spravodajstva však naďalej ostane podať aj menej atraktívnu, ale dôležitú informáciu tak, aby divák porozumel, zaujala ho. “Nechceme meniť štúdio, meniť moderátorov a robiť podobné kroky, ktoré sú ľahko viditeľné. To nie je podľa môjho názoru to, čo divák očakáva. Tieto kroky chceme robiť až v druhej fáze. To, na čo sa teraz koncentrujeme, je práve boj o obsah,“ dodal pre SITA Andrej Miklánek.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej Miklánek
Firmy a inštitúcie RTVS Rozhlas a televízia Slovenska