ŠKODA AUTO vyrába nové trojvalcové benzínové motory

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ŠKODA AUTO

BRATISLAVA 2. júna (WBN/PR) – ŠKODA vyrába vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi nové trojvalcové benzínové motory. Agregát 1,0 MPI série EA 211 sa vyrába v dvoch výkonových stupňoch (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotnosťou, spotrebou a nízkymi emisiami.

„V minulých rokoch sme v Mladej Boleslavi podstatne rozšírili kapacity pre výrobu vozidiel. Teraz sa na vyššie počty pripravujeme aj vo výrobe motorov,“ hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. „Začiatok výroby trojvalcového motora MPI série EA 211 je dôležitým míľnikom našej výroby agregátov v Českej republike a dôkazom výkonnosti našich zamestnancov,“ dodáva Oeljeklaus.

Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába ŠKODA už od konca roku 2012. Závod rozširuje v Mladej Boleslavi túto výrobu o agregát 1,0 MPI. Skratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budú používať malé a kompaktné vozidlá značiek ŠKODA, SEAT a Volkswagen.

Nový trojvalcový motor zaujme svojimi nízkymi hodnotami spotreby, emisií a tiež nízkou hmotnosťou. Navyše je motor 1,0 MPI vďaka svojmu širokému spektru využiteľných otáčok a zaťaženia spoľahlivý, robustný a mimoriadne dynamický už pri nízkych otáčkach. To sú vlastnosti, ktoré prinášajú mnoho výhod najmä v mestskej premávke. Motor spĺňa prísnu emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).

Výrobou motora 1,0 MPI potvrdzuje ŠKODA opäť vysokú kompetenciu vo vývoji a výrobe agregátov. Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila ŠKODA AUTO trojmiliónty motor 1,2 HTP.

V oblasti výroby komponentov sa ŠKODA zameriava na produkciu prevodoviek. V Mladej Boleslavi spoločnosť vyrába prevodovky radov MQ 200 a MQ/SQ 100. V závode Vrchlabí sa vyrába automatická dvojspojková prevodovka DQ 200.

V najbližších rokoch chce ŠKODA svoju kompetenciu pre výrobu motorov a agregátov ďalej rozširovať, a preto v súčasnosti buduje centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku v Česane pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje ŠKODA AUTO spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnej dobe je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.

Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konských síl.

Míľniky výroby motorov značky ŠKODA pre koncern Volkswagen

1997

ŠKODA dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor: benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k).

2001

Začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111)

2009

Začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111)

2012

Slávnostný začiatok výstavby nového centra pre testovanie agregátov v Česaně

Začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)

2014

Začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211)

Výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP

Začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto