SKYTOLL: Funkčných vyše 99 % palubných jednotiek

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Okáli
okali

BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Z 98 tisíc palubných jednotiek, vydaných doteraz pre vozidlá zaregistrované do mýtneho systému, je funkčných vyše 99 %, informoval vo štvrtok na mimoriadnom brífingu generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej Okáli. Prevádzkovateľ mýta podľa neho eviduje 1 370 hlásení o palubných jednotkách, z čoho 367 sa týka ich nefunkčnosti. „Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Do dnešného dňa sa na mýtnych transakciách vyzbieralo už viac ako 2,5 mil. eur a prejazdilo sa viac ako 15 mil. kilometrov na spoplatnených úsekoch ciest a komunikácií,“ uviedol Okáli.

SkyToll zároveň zvažuje podanie oznámenia o podozrení zo spáchania trestného činu ohovárania, alebo poškodzovania cudzích práv či šírenia poplašnej správy, ktorých sa svojimi vyhláseniami o údajnom počte poškodených palubných jednotiek mal dopustiť zástupca Únie autodopravcov Slovenska Jaroslav Polaček.

Polaček na štvrtkovom stretnutí autodopravcov a ministra dopravy Ľubomíra Vážneho v parlamentnom výbore pre hospodársku politiku informoval, že na základe prieskumu medzi dopravcami je v mýtnom systéme zaregistrovaných vyše 20 tisíc reklamácií na funkčnosť palubných jednotiek. Autodopravcovia sa sťažovali aj na problémy pri kontaktovaní so zákazníckym centrom prevádzkovateľa mýta. „Pán Polaček sa odvoláva na tzv. servis desk (SD) číslo, ktoré dostávajú dopravcovia, keď volajú na naše call centrum. Urobil zavádzajúci záver o 20 tis. nefunkčných palubných jednotiek v systéme. SD číslo sa týka akýchkoľvek volaní od založenia spoločnosti (začiatkom minulého roka), nie na call centrum, ale na centrálny dispečing,“ vysvetlil ďalej Okáli s tým, že tam volajú nielen zákazníci, ale aj zamestnanci SkyToll-u a jeho dodávatelia.

Riaditeľ mýtnych projektov spoločnosti Siemens Karl Strasser povedal, že spoločnosť veľmi vážne posudzuje technické problémy a bude pracovať na ich odstránení. Počet chybných palubných jednotiek podľa neho predstavuje 0,3 % z celkového množstva vydaných prístrojov. Siemens je dodávateľom palubných jednotiek pre slovenský mýtny systém, cena jedného zariadenia dosahuje okolo tristo eur. Dopravcovia museli pri registrácii na mýto zaplatiť za vydanie prístroja vratnú zálohu 50 eur ako aj poplatok 1 eur.

Na otázku o zaťaženosti call centra SkyToll-u Okáli povedal, že zaznamenali najviac zhruba 5 tisíc hovorov. V call centre pracuje okolo 70 zamestnancov, ktorí podávajú informácie o fungovaní a najnovšie aj o viacerých zmenách v mýtnom systéme. Mýtny systém dokáže podľa šéfa SkyToll-u zaznamenať počet skutočne prejazdených kilometrov po spoplatnených komunikáciách. Vyberanie mýta podľa jednotlivých úsekov a nie prejazdených vzdialeností zdôvodnil platnou legislatívou a nastavenými tendrovými podmienkami. „Systém je dnes postavený na princípe segmentu. Tieto segmenty sa dajú určitým spôsobom, samozrejme, nie neobmedzene, dostať na počet, ktorý dokáže tento systém zvládnuť,“ dodal Okáli. Mýtny systém podľa neho zvládne aj viac a kratších, ako teraz schválených 824 spoplatnených úsekov.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jaroslav PolačekMatej Okáli
Firmy a inštitúcie SkyToll, a.s.