Slovenská pošta s odvolaním neuspela, pokuta od PMÚ vo výške takmer 331-tisíc eur platí

Slovenská pošta
Foto: ilustračné, www.facebook.com.
  • aktualizované 5. januára, 15:41

Protimonopolný úrad SR (PMÚ) potvrdil pre Slovenskú poštu pokutu vo výške takmer 331 tisíc eur. Pošta tak neuspela so svojím odvolaním.

„Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty,“ informovala hovorkyňa PMÚ Adriana Oľšavská.

Dá sa brániť len súdnou cestou

PMÚ uložil Slovenskej pošte pokutu za nepredloženie požadovaných podkladov a informácií v stanovenej lehote a za predloženie nepravdivých informácií.

Rozhodnutie Rady úradu nadobudlo právoplatnosť 22. decembra minulého roka. Voči tomuto rozhodnutiu sa môže Slovenská pošta brániť už len súdnou cestou.

Pošta poskytovala súčinnosť

Slovenská pošta je presvedčená, že od novembra 2018, keď PMÚ začal prešetrovanie v oblasti výroby a doručovania hromadných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok, poskytla úradu informácie, ktoré úrad požadoval.

„Pošta pripúšťa, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokoch prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval. Pošta však vytrvalo poskytovala úradu súčinnosť v rámci svojich zákonných povinností a korigovala prípadné nejasnosti,“ reagovala pre agentúru SITA vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová.

Slovenská pošta sa v súčasnosti zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa preskúmania rozhodnutia PMÚ súdom. „Aj naďalej však intenzívne komunikujeme s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu,“ konštatovala Lukáčová.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Adriana OľšavskáJana Lukáčová
Firmy a inštitúcie Protimonopolný úrad (PMÚ) SRSlovenská pošta