Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Foto: ilustračné, Thinkstock
11. novembra 2014 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia(1)

Tri hviezdy kvality získali na Liptove len dve reštaurácie

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 30. novembra (WEBNOVINY) – Z vyše dvadsiatich liptovských reštaurácií, ktoré na jeseň bez ohlásenia skontrolovali inšpektori turistickej organizácie Region Liptov, získali tri hviezdy kvality len dve zariadenia.

Podľa členky hodnotiacej komisie a Hotelierky roka 2013 Ivety Chovanovej zamestnancom mnohých liptovských reštaurácií chýbajú základy spoločenského správania sa.

Dve reštaurácie presvedčili kvalitou

“To, že sme sa rozhodli prideliť najvyššie hodnotenie neznamená, že tieto reštaurácie sú bez nedostatkov. Ich počet je však v porovnaní s ostatnými zanedbateľný. Najväčšou slabinou u mnohých zariadení naďalej zostáva komunikácia, a čo je najsmutnejšie, aj základy spoločenského správania. Potvrdilo sa, že majitelia stravovacích zariadení si musia zamestnancov nielen vyškoliť, ale aj vychovať,” povedala Chovanová.

Podľa riaditeľky Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Dariny Bartkovej cieľom projektu Liptovská hviezda je vyzdvihnúť najlepšie reštaurácie a tie ostatné motivovať, aby sa zlepšovali. Certifikátom najvyššej kvality – tromi Liptovskými hviezdami, sa najbližšie dva roky budú môcť pýšiť Hotel Tri studničky v Demänovskej doline a Hotel Liptovský dvor v Jánskej doline.

Úroveň gastronómie vraj stúpa

“Sme radi, že sa u nás našli aj také zariadenia, ktoré dokážu splniť tie najvyššie požiadavky. Presvedčili nielen gastronómiou, ale aj kvalitou služieb, po ktorej najčastejšie voláme. Verím, že toto hodnotenie im pomôže pri získavaní náročných klientov a zároveň spropaguje celý región,” povedala Bartková. Podľa člena komisie a šéfkuchára Gabriela Kocáka, ktorý desať rokov varil v prestížnych reštauráciách ovenčených michelinskými hviezdami, návšteva ocenených reštaurácií by mala byť pre hosťa zážitok, pre ktorý sa mu oplatí zísť z diaľnice a cestovať za ním desiatky kilometrov.

“Musím potvrdiť, že úroveň gastronómie a s tým spojených služieb postupne stúpa. Je však ešte veľa vecí, ktoré by sme mali a mohli na Slovensku zmeniť, aby naši šéfkuchári nemali pri varení zviazané ruky a mohli popustiť uzdu fantázii. Majitelia reštaurácii by si tiež mali uvedomiť, že gastronómia nie je o rýchlom zisku, ale o behu na dlhé trate a predovšetkým o poctivosti smerom k zákazníkovi a vlastným zamestnancom,” dodal Kocák.

Odporúčané články

Na Liptove našli rekordný arzenál munície z druhej svetovej V Brightone otvorili unikátnu reštauráciu s nulovým odpadom

Témy

Diskusia

chybaju zaklady spolocenskeho spravania !!!!!! a potom sa cudujme ze turisti obchadzaju slovensko ! to o tom spravani vieme davno ,preto nechcu slovakov na namornych lodiach ,sme hovada myslime si ze sme pupok sveta no opak je pravda ,
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Ankety

Opäť sa začalo hovoriť o Mečiarových amnestiách, mali by ich podľa vás zrušiť?

Aktuálne témy

Mňamky-recepty

Podnikam.sk

NAJKY.sk

DRAN.sk

najAPPKY.sk

Byvanie je hra

Autolike.sk

Dámskajazda

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...