Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Bicykel cyklisti
Foto: ilustračné, SITA/Peter Maďar

V Piešťanoch chcú namiesto starej železnice cyklotrasu, petíciu podporili tisícky ľudí

PIEŠŤANY 22. júla (WebNoviny.sk) – Petíciu za urýchlenie procesu zmeny štyridsať rokov nevyužívanej železničnej trate Piešťany – Vrbové na cyklodopravnú trasu podpísalo viac ako 3 500 ľudí z regiónu.

Členovia petičného výboru ju odovzdali do podateľne ministerstva dopravy. Petičnú akciu odštartovali koncom apríla hromadnou cyklojazdou po ceste II/499 na trase Piešťany – Vrbové. Fyzicky podpísalo petičné hárky 2 710 signatárov, ďalších 875 využilo online možnosť. Agentúru SITA o tom informoval predseda petičného výboru Dušan Knap.

Problém so získaním trate do vlastníctva

Získať do vlastníctva nevyužívanú železničnú trať Piešťany – Vrbové a prebudovať ju na cyklotrasu je cieľom združenia obcí Zelená cesta. Založili ho mestá Piešťany, Vrbové a obce Trebatice a Krakovany, ktorými trať vedie. Samosprávy plánujú peniaze na cyklotrasu získať z európskych fondov prostredníctvom programu na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch.

Zatiaľ sa ako najväčšia prekážka v ich plánoch javí problém so získaním trate do vlastníctva, prípadne dlhodobého prenájmu. Vlastníkom trate je štát, v správe ju majú Železnice SR. Primátori a starostovia zainteresovaných miest a obcí o vhodnom riešení rokovali ešte v marci s ministrom dopravy Árpádom Érsekom, majetkový problém však dodnes vyriešený nie je. Ak by ministerstvo súhlasilo so zmenou železnice na cyklotrasu, znamenalo by to definitívny koniec tejto trate.

Železnica dávno stratila svoje opodstatnenie

Petičný výbor to nepovažuje za problém, železničná trať Piešťany – Vrbové podľa jeho členov dávno stratila svoje opodstatnenie. Proti likvidácii trate dlhodobo vystupuje občianske združenie Čango, ktoré v nej vidí turistický potenciál. Na železničku by sa podľa jej zástancov mohli vrátiť ako atrakcia napríklad parné vlaky alebo dreziny.

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany – Vrbové definitívne skončila v roku 1978.

Odporúčané články

Líder bodovacej súťaže Marcel Kittel po páde v 17. etape odstúpil z Tour de France Cyklisti v Bratislave môžu svoje bicykle prepraviť vo všetkých dopravných prostriedkoch MHD

Neprehliadnite

Na súde s exministrom Ruskom v kauze prípravy vraždy Volzovej vypovedali Černák a Kaštan (aktualizované) Aktualizované: Starostovia a primátori zvolili nového predsedu ZMOS, na poste nahradí Michala Sýkoru Video: Švédsko cez štvrťfinále MS v hokeji 2019 neprešlo, Fínsko uspelo v gólovej prestrelke Ďalšia luxusná značka končí s kožušinami, na slovenských farmách sú týrané tisíce zvierat Prezident Kiska dávno nie je nadstranícky, podľa Tomáša už mal vybrať šiestich ústavných sudcov Tínedžerka Judita ide vo väzby, je obvinená z vraždy 16-ročného chlapca v Žiline Primátor Vallo predstavil nové poplatky a pravidlá v parkovacej politike Pôjdu študenti voliť? O Európskom parlamente sa dozvedajú aj z diskusných fór (podcast)

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.