Nemeckí spotrebitelia si siahnu hlbšie do vrecka, zdražovanie energií premietli firmy do cien produktov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Shopping bags in shopping cart and credit card on laptop with paper boxes on table and sales data economic growth graph on screen, buying and selling services online on network, online shopping and e commerce concept
Dôvodom rapídneho zdražovania je nárast cien na energie a medziprodukty. Foto: ilustračné, www.gettyimages.com/

Nemecké firmy naďalej plánujú zvyšovať ceny svojich produktov. Index očakávaného zvýšenia cien v najbližších troch mesiacoch, ktorý zostavuje mníchovský inštitút Ifo, v januári stúpol na novú rekordnú hodnotu 46 bodov. V decembri bol tento index na úrovni 44,7 bodu. Inštitút Ifo o tom informoval v tlačovej správe, ktorú zverejnil v pondelok.

Zdražovanie pocítia zákazníci

„Firmy prenášajú na zákazníkov zvýšené náklady na energie a medziprodukty,“ povedal šéf oddelenia prognóz inštitútu Ifo Timo Wollmershäuser.

„Znamená to, že inflácia ešte nejaký čas zostane nad úrovňou štyroch percent. V decembri sme predpokladali, že životné náklady sa zvýšia o 3,3 percenta,“ dodal Wollmershäuser.

Rast cien zasiahne všetky odvetvia

Index očakávaného zvýšenia cien je na vysokej úrovni vo všetkých sektoroch nemeckej ekonomiky. Osobitne vysoko je v odvetví veľkoobchodu (60,3 bodu), maloobchodu (57,7 bodu) a priemyselnej výroby (55,6 bodu).

V sektore služieb bol v januári tento index na úrovni 41,9 bodu a v odvetví stavebníctva vo výške 41,5 bodu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Timo Wollmershäuser
Firmy a inštitúcie Mníchovský inštitút Ifo