Vlani prijali na tiesňovú linku 112 na Slovensku 1 143 719 volaní

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Telefón
Foto: Thinkstock.com
Najvyťaženejším dňom pre tiesňovú linku sú soboty

V minulom roku prijali na tieňovej linke 112 na Slovensku 1 143 719 volaní. Generálny riaditeľ Sekcie krízového riadenia ministerstva vnútra Marián Dritomský však poznamenal, že toto číslo nekorešponduje s počtom udalostí, ktoré si vyžadovali zásah záchranných zložiek.

„Veľká časť týchto hovorov bola aj neoprávnená,“ skonštatoval Dritomský. Môže sa totiž podľa neho stať, že človek napríklad vytočí číslo omylom.

Takisto sa stáva, že jednu udalosť nahlasuje na linku viacero osôb. „Často aj jedna malá udalosť môže byť oznámená aj desiatkami osôb naraz,“ povedal.

Piatky trinásteho nie sú ničím výnimočné

Tiesňová linka podľa Dritomského funguje na úrovni krajov, pričom každý kraj má koordinačné stredisko zriadené štyrmi operátormi.

„Dvaja operátori sú z útvaru krízového riadenia okresného úradu, jeden operátor je z Hasičského a záchranného zboru a jeden je zo Záchrannej zdravotnej služby,“ informoval.

Najviac volaní evidovali podľa Dritomského počas sobôt.

„Hľadali sme potvrdenie alebo vyvrátenie mýtu, ako je to s piatkami 13-teho. Na základe našich štatistík môžeme povedať, že piatok 13-teho nie je najnebezpečnejší deň,“ skonštatoval.

Rozbehli sa aj sms správy

Dritomský tiež pripomenul, že od roku 2018 je na tiesňovú linku možné poslať aj SMS, čo slúži hlavne sluchovo alebo hlasovo postihnutým.

„Ale je táto možnosť aj pre všetkých, ktorí nemôžu v danej chvíli komunikovať,“ zdôraznil. Môže ísť napríklad o prípady domáceho násilia, alebo svedkov trestných činov, ktorí chcú zamlčať svoju prítomnosť v nevhodnej chvíli.

„Za minulý rok sme takýchto komunikácii evidovali 30-tisíc,“ dodal Dritomský.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať