Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
VsZP
VšZP | Foto: vZdravotnictve.sk
31. 12. 2018 9:50 Zdravotníctvo od vZdravotnictve.skSITA Diskusia

ZAP je pripravený podpísať zmluvy s VšZP, má však podmienky

AKTUALIZOVANÉ – Predstavitelia ZAP chcú písomné garancie, že v nasledujúcich šiestich mesiacoch budú s nimi intenzívne a korektne rokovať o nových cenových podmienkach od júla 2019.

Zväz ambulantných poskytovateľov (ZAP) je pripravený podpísať zmluvy so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou (VšZP). Na pondelňajšom brífingu to oznámili predstavitelia združenia.

Zmluvy nebudú podpisovať tí členovia ZAP, ktorí s nimi nesúhlasia.

Združenie však podpis zmlúv podmieňuje niekoľkými krokmi VšZP.

Záruky na papieri

Ako uviedla členka správnej rady ZAP Soňa Ostrovská, od poisťovne žiadajú, aby objasnila a vyvodila zodpovednosť za postup vedenia VšZP, ktoré podľa nej „nevidelo dôvod na rokovanie so ZAP od júla do decembra 2018“.

Predstavitelia ZAP tiež chcú písomné garancie, že v nasledujúcich šiestich mesiacoch budú s nimi intenzívne a korektne rokovať o nových cenových podmienkach od júla 2019.

ZAP tiež žiada na papieri garantované, že poisťovňa bude v najbližších šiestich mesiacoch intenzívne rokovať so všetkými odbornosťami o zásadných systémových zmenách zmluvných podmienok. Tie by mali viesť k „zabráneniu kolapsu ambulantnej zdravotnej starostlivosti“.

Podľa predstáv zväzu by sa zmenami mala dosiahnuť stabilizácia existujúcich poskytovateľov. Vytvoriť by sa tiež mali motivačné podmienky pre dobudovanie nevyhnutnej siete zodpovedajúcej veľkosťou a kvalitou požiadavkám a potrebám.

Zmluvy s najväčšou poisťovňou nemalo podľa informácií VšZP podpísaných 737 poskytovateľov. Poisťovňa predĺžila otváracie hodiny pobočiek na záver roka, aby lekári zmluvy mohli podpísať. V pondelok 31. decembra budú pobočky otvorené až do 18:00.

Hlinková zmenu víta

Predsedníčka predstavenstva a generálna riaditeľka Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) Ľubica Hlinková víta zmenu doterajšieho postoja vedenia ZAP.

Toto rozhodnutie označila v pondelok za prínos pre každého pacienta ako najzraniteľnejšiu súčasť systému. Šéfka VšZP verí, že byť oporou pre pacientov je spoločným záujmom.

„Chcem sa touto cestou poďakovať všetkým poskytovateľom, ktorí do dnešného dňa podpísali zmluvy s VšZP. Oceňujem pragmatický a rozvážny prístup zo strany týchto poskytovateľov. Každý z nich uzatvorením zmluvy prejavil zodpovedný postoj k pacientom a k vykonávaniu svojho povolania,“ uviedla Hlinková vo vyhlásení pre médiá.

Do rokovania o zmluvách, ktoré sa začali v júni, vstúpila novovymenovaná generálna riaditeľka v októbri 2018, teda po štyroch mesiacoch.

„V uplynulých týždňoch som spolu s mojím tímom urobila maximum pre to, aby sa VšZP transparentne dohodla s poskytovateľmi v celom ambulantnom sektore na férových zmluvách, ktoré im v budúcom roku prinesú viac finančných prostriedkov,“ poznamenala Hlinková.

Prisľúbila rokovania

V súvislosti s požiadavkami ZAP šéfka VšZP opätovne garantovala, že je pripravená v najbližších šiestich mesiacoch intenzívne a korektne rokovať o nových cenových podmienkach platných od 1. júla 2019 so zástupcami jednotlivých odborností.

„Osobne vnímam spoľahlivé zabezpečenie fungovania ambulantného sektora ako svoju prioritu a považujem ho za jeden z kľúčových pilierov celého systému. Naďalej som pripravená hľadať riešenia, ktoré posilnia stabilitu ambulantného sektora a prispejú k zlepšovaniu podmienok fungovania ambulancií,“ vyhlásila Hlinková.

Ocenila, že prelom rokov nebude poznačený obavami a zneisťovaním pacientov, ale spoluprácou a nastavením nových korektných vzťahov.

Ministerka bude trvať na tom, aby sa situácia neopakovala

Ministerka zdravotníctva SR Andrea Kalavská bude apelovať na Všeobecnú zdravotnú poisťovňu (VšZP) a trvať na tom, aby sa situácia s podpisom zmlúv so ZAP nezopakovala.

Lekárom sa zároveň poďakovala, že zostali pri pacientoch a do komunikácie s poisťovňou nevťahujú od nového roku pacienta.

„Ministerke zdravotníctva záleží na tom, aby komunikácia medzi poskytovateľmi a zdravotnými poisťovňami bola korektná, aby prebiehali korektné rokovania, a aby aj poskytovatelia dostali adekvátne zaplatené za prácu, ktorú vykonávajú,“ informovala v pondelok hovorkyňa ministerstva zdravotníctva Zuzana Eliášová.

„Ministerka zdravotníctva bude vždy stáť na strane pacientov a poskytovateľov zdravotnej starostlivosti,“ dodala hovorkyňa.

Odporúčané články

Ministerstvo nevyvodí personálnu zodpovednosť pre problém s Medirexom Píše Zuzana Šebová

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom zo zdravotníctva raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Foto: Búrlivý potlesk, selfie a skandovanie „Andrej, Andrej“, aj taká bola inaugurácia prezidenta Kisku Copa América štartuje aj s Messim a Suárezom, prvenstvo obhajujú Čiľania Vodič na Fiate unikal pred policajtmi, nezastavili ho varovné výstrely ani deravé pneumatiky Irán odstránil nevybuchnuté nálože z tankera, na ktorý zaútočili v Ománskom zálive Muž obvinený z útoku v Christchurchi poprel obvinenia z terorizmu aj vrážd Mrazivá letná lyžovačka. Strávte letnú dovolenku na ľadovcoch v Európe Progresívne Slovensko a strana Spolu pôjdu ako koalícia aj do parlamentných volieb

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X