Renault Espace má na konte ďalší facelift

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Espace
Foto: Renault

BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) – Renault Espace sa prvýkrát objavil v roku 1984. Toto auto v podstate odštartovalo rozmach vozidiel kategórie MPV. Vzniklo ako projekt konštrukčnej kancelárie francúzskej automobilky Matra, ktorý už ale kvôli zlej ekonomickej situácii nestihla realizovať. Projekt potreboval investora, a tak ho Matra ponúkla koncernu PSA. Vtedajší šéf sa vtedy na margo sedemmiestneho automobilu vyjadril, že nemá budúcnosť. Neskôr to určite trpko oľutoval, pretože Matra išla s týmto projektom za Renaultom a model Espace, ktorý z toho nakoniec vznikol, sa dodnes teší veľkej obľube. Predalo sa ho už vyše 1,2 milióna kusov.

Kráča s dobou

Súčasná generácia tohto modelu je v predaji už neuveriteľných 10 rokov a stále vyzerá futuristicky. Renault ju však permanentne udržuje v takom stave, aby kráčala s dobou. Pri príležitosti už štvrtej modernizácie dostal Espace väčšiu masku chladiča s chrómovanými dekoračnými lištami. Nový je aj nárazník a prednej časti dominuje veľké logo Renaultu. V ponuke sú aj nové vzory diskov kolies.

Renault Espace
Foto: Renault

V interiéri nechýbajú nové typy čalúnenia sedadiel. K dispozícii sú teflónové poťahy, ktoré odpudzujú vodu a mastnotu. Samozrejme je však možné objedať si aj sedadlá čalúnené buď alcantarou, alebo kožou. Vyššie verzie majú aj pekné kontrastné prešívanie svetlou nitkou. Ponovom je k dispozícii aj parkovacia kamera.

Úspornejšie motory

V ponuke budú aj naďalej tie isté motory, teda dvojlitrový benzínový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom, ktorý dosahuje výkon 125 kW (170 k) a trojica turbodieselov 2.0 dCi. Najslabší disponuje výkonom 96 kW (130 k), ten stredný je vyladený na 110 kW (150 k) a najsilnejší sa môže pochváliť výkonom 129 kW (175 k).

Renault Espace
Foto: Renault

Renault Espace
Foto: Renault
Renault Espace
Foto: Renault
Renault Espace
Foto: Renault
Renault Espace
Foto: Renault

Modernizovaný Espace však dostal prepracované zakrytie podvozku, pneumatiky s nižším valivým odporom a elektrohydraulický posilňovač, takže je o čosi úspornejší. Vznetové motory sú navyše vybavené rekuperáciou energie pri brzdení, olejovým čerpadlom s premenlivým prietokom a prepracovaným chladiacim systémom. Vďaka tomu všetkému je priemerná spotreba turbodieselov 2.0 dCi 5,7 litra nafty na 100 km.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault