Alkohol či pizza za takmer 400 eur. Aj také objednávky doručili kuriéri Slovákom minulý rok

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Donáška jedla, obed
Slováci si minulý rok pochutnávali najmä na zahraničnej kuchyni. Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Zatvorené reštaurácie, práca z domu či obyčajná ľudská pohodlnosť. Aj to sú dôvody, pre ktoré donáškový biznis začal počas pandémie stúpať závratným tempom. Urýchlil sa tým ich rozmach, ktorý pokračoval aj po uvoľnení pandemických opatrení.

Inak tomu nebolo ani v roku 2021, ktorý priniesol zaujímavé zistenia o chuťových pohárikoch Slovákov, ktorí si navykli na zahraničnú kuchyňu.

Slovenská kuchyňa zaostáva

Keď ide totiž o objednávky jedla, našinec si podľa údajov spoločnosti Wolt radšej objedná cheesburger a ostro kyslú polievku, než rezeň či bryndzové halušky.

Tie už klasicky predbieha aj talianska pizza, pričom Slováci najviac obľubujú Margeritu, ktorú si napríklad zákazníci Woltu vlani objednali skoro 27 000-krát. Ich lásku k ázijskej kuchyni potvrdila aj spoločnosť Bolt.

Najpopulárnejším jedlom roka 2021 bolo jednoznačne kura maloa, ktoré si ľudia objednali 10 799-krát z bratislavského poke baru,“ uviedla Lucia Chovanová, Senior PR Consultant spoločnosti.

Nie je to však jediný rekord, ktorí minulý rok priniesol. Míľniky padali aj v množstve jedál, ktoré jednotlivé spoločnosti rozviezli.

Kuriozity v množstve aj v cene

Až 573 objednávok má v spoločnosti Wolt na svedomí jeden užívateľ, zatiaľ čo v Bolte jeden Slovák stihol ochutnať počas jedného roka jedlo až z 95 rôznych reštaurácií.

Niektorí zákazníci však boli verní jednému druhu kuchyne, a tak vznikli rekordy v lojalite ako 242 objednávok od z jedného konta v reštauráciách, ktoré ponúkajú hamburgery a 170 objednávok zákazníka z pizzerií.

Pizza ako obľúbené jedno drží rekord aj v kategórií najdrahšej objednávky jedla. Spoločnosť Wolt netuší, koľko stravníkov sa podieľalo na konzumácií objednávky za 359 eur, vie však že bola v minulom roku najdrahšia.

Donáškové služby však už dávno neponúkajú len jedlo, a tak mohol si jeden zákazník pripísať na konto rekord v sume 361 eur za kvety.

Nebola to však najdrahšia objednávka. Tú drží klient, ktorý si cez spoločnosť Wolt objednal alkohol v sume až 386,79 eura, čím jednoznačne stanovil rekord vo výške objednávky v roku 2021.

Bez podpory to nejde

Tieto čísla by však neboli možné bez zákazníckeho servisu, ktoré donáškové spoločnosti neustále zdokonaľujú. Obe oslovené spoločnosti sa totiž zhodujú, na význame zákazníckeho servisu.

„Support pre zákazníkov, kuriérov a partnerov považujeme za jednu z najdôležitejších súčastí nášho servisu a udržanie jeho vysokej kvality je pre nás prioritou. V kontakte so zákazníkmi sú vždy reálni ľudia, ktorí do pár sekúnd odpovedajú na dotaz,“ potvrdila Jana Jarošová, hovorkyňa Wolt Slovensko.

Potvrdzujú to aj údaje spoločnosti, podľa ktorých je každý podnet riešený v priemere za deväť minút, vďaka čomu spoločnosť dosiahla 95-percentnú spokojnosť zákazníkov.

Reakcie na podnety sa pritom hýbu na úrovni niekoľkých sekúnd. Podobne je na tom s rekčným časom aj spoločnosť Bolt.

„Objednávky cez našu aplikáciu sú riešené okamžite, emailové podnety sa taktiež snažíme riešiť čo najskôr,“ potvrdila Chovanová.

Donáškové spoločnosti pri reštauráciách nekončia

Týmto však donáškové spoločnosti nekončia. V súčasnosti svoje služby rozšírili na rozvoz potravín, a tak si zákazníci môžu z pohodlia domova dokonca vybaviť aj bežný nákup.

Napríklad spoločnosť Wolt začala s rozvozom potravín formou takzvaného Wolt Marketu vo februári tohto roku, pričom svoju službu uviedla v Bratislave. Po prvom týždni fungovania sú tu jasne najobľúbenejším objednávaným tovarom banány, červené jablká a bagety.

Niektorí zákazníci si však mohli túto službu vyskúšať už od novembra 2021, kedy ju na slovenský trh uviedol Bolt, ktorému sa podarilo zhromaždiť už prvé štatistiky

„Celkovo sú najobľúbenejšími položkami v nákupných košíkoch ľudí mlieko, banány, cola a cherry paradajky. Užívatelia aplikácie si veľmi pochvaľujú aj naše čerstvé pekárenské produkty a mimoriadnej obľube sa tešia obložené chlebíčky a plienky,“ uzavrela Chovanová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jana JarošováLucia Chovanová
Firmy a inštitúcie BoltWoltWolt Market