Zo žiakov škôl sa stanú lektori globálneho vzdelávania

Planeta zem
planéta Zem Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 11. júla (WEBNOVINY) – Osloviť žiakov základných a stredných škôl a motivovať ich k vyhľadávaniu a prinášaniu pozitívnych informácií o chudobných krajinách – to je cieľ projektu s názvom Bohatstvo rozvojových krajín II, ktorý rozbehlo Centrum environmentálnej a etickej výchovy. Projekt má v júli za sebou prvú polovicu svojej realizácie.

„Mladí ľudia zapojení do projektu robia v oblasti globálneho vzdelávania nevšednú vec. Hľadajú a spracúvajú najmä pozitívne informácie o rozvojových krajinách z pohľadu ich nemateriálneho bohatstva, ktoré môže byť zdrojom inšpirácie aj pre ekonomicky vyspelé krajiny,“ približuje hlavný cieľ projektu jeho koordinátorka Zuzana Dovalová.

Na internetovej stránke projektu, ktorý sumou 28-tisíc eur podporil aj Slovak Aid, tak v priebehu prvého kola zábavno-poučnej súťaže pribudlo 55 príspevkov spracovaných formou powerpointových prezentácií, videí, fotokoláží či na škole priamo realizovaných aktivít.

Tie sa zamerali na strednú, južnú a juhovýchodnú Áziu, Čínu a Afriku. Tak sa podľa Dovalovej mohli nielen žiaci, ale aj návštevníci internetovej stránky na chvíľu premiestniť do ázijskej čajovne či započúvať sa do melódie nepálskej národnej hymny. Okrem vlastnej angažovanosti bolo úlohou súťažiacich zodpovedať na otázky vedomostného kvízu. „Zamerané boli na rôznorodé informácie, z ktorých väčšinu by sme v školských učebniciach asi márne hľadali,“ vysvetľuje agentúre SITA Dovalová.

Do súťaže sa zapojilo 41 školských tímov z 26 základných a stredných škôl z celého Slovenska. Nadobudnuté vedomosti budú žiaci a študenti zdieľať nielen prostredníctvom internetovej stránky a sociálnych sietí, ale od budúceho školského roka aj ako lektori globálneho vzdelávania na vlastnej škole. Kľúčové kompetencie, ktorými by mali lektori rovesníckeho vzdelávania disponovať, získali zástupcovia aktívnych školských tímov počas kurzu v prostredí Zaježovských lazov. „Cez zážitkové hry sa učili kritickému mysleniu, tímovej spolupráci, vyjadrovaniu vlastného názoru a chápaniu informácií v súvislostiach,“ dodala Dovalová.

Druhé kolo zábavno-poučnej súťaže sa začína v septembri. Žiaci sa prenesú do krajín Latinskej Ameriky. „Verím, že tento projekt podporí otvorenosť žiakov a študentov k rozvojovým krajinám, rozvinie v nich zodpovedný postoj k ich obyvateľom a životnému prostrediu. Zároveň im pomôže vnímať aj iné formy bohatstva, ako je to materiálne,“ uzatvára koordinátorka projektu, ktorý by sa mal skončiť v decembri. Viac informácií možno nájsť na internetovej stránke www.bohatstvonarodov.sk.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Slovak Aid