Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Automobilový priemysel
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, www.thinkstockphotos.com
18. 10. 2017 11:26 Automobilový priemyseľ od Webnoviny.skSITA Diskusia

Tri slovenské automobilky patria k najväčším v rámci strednej a východnej Európy

BRATISLAVA 18. októbra (WebNoviny.sk) – Tri automobilky pôsobiace na Slovensku, a to Volkswagen Slovakia, Kia Motors Slovakia a PCA Slovakia patria do top desiatky najväčších automobiliek strednej a východnej Európy.

Vyplýva to z údajov spoločnosti Coface. Slovensko má v regionálnej top desiatke aj najpočetnejšie zastúpenie, a to spomínané tri automobilky, kým Česko, Poľsko a Maďarsko po dvoch zástupcoch a Rumunsko jednu. Najväčšou automobilkou v regióne strednej a východnej Európy je Škoda Auto.

Najväčšou je Škoda Auto

Tržby automobilového sektora v regióne vlani medziročne vzrástli o 8,6 % na 128 mld. eur a zisk o 6,8 %. Dôvodom je podľa Coface ozdravenie v eurozóne a obnovená dôvera domácností a firiem. V roku 2016 bolo každé piate vozidlo v EÚ vyrobené v závode v jednej z krajín strednej a východnej Európy. Celkovo sa tu vyrobili štyri milióny automobilov, čo je podľa Coface 22 % celkovej produkcie áut v EÚ.

Slovensko pritiahlo do regiónu druhú najvýznamnejšiu investíciu. Po Daimleri, ktorý v Poľsku otvoril závod na výrobu Mercedes-Benz, chce svoj prvý európsky závod mimo domovskej Veľkej Británie sprevádzkovať na Slovensku Jaguar Land Rover.

Prevádzkovanie Jaguaru Land Rover

“Zabehnutá produkcia troch etablovaných výrobcov a príchod ďalšieho výrobcu potvrdzuje úspešnosť lokalizácie produkcie na Slovensku a dáva pozitívny predpoklad jeho vývoja do budúcnosti,” konštatuje Juraj Janči, country manažér Coface Slovensko.

Avšak najväčším rizikom podľa Coface je, že už teraz Slovensko čelí a v budúcnosti bude čeliť nedostatku pracovnej sily. S týmto problémom zápasí celý región. “Dokonca Česko a Maďarsko majú ešte vyššiu mieru neobsadenosti pracovných miest ako Slovensko,” povedal Grzegorz Sielewicz, analytik Coface pre strednú a východnú Európu.

Z hľadiska priemyslu všeobecne je podľa Coface vysoká koncentrácia na jeden sektor riziková z dôvodu možných dopadov pri cyklickom vývoji.

“No v strednodobom horizonte 5 až 10 rokov zatiaľ nie je známy dôvod pre prudký prepad záujmu o motorové vozidlá,“ konštatuje Janči. Problém skôr vidí v zákaze registrácie vozidiel so spaľovacími motormi do obdobia 2030 až 2050. Táto zmena bude podľa neho radikálna a nie všetky automobilky ju môžu prežiť.

Odporúčané články

Skupine AAA AUTO sa darí, tento rok predá celkovo 76 000 vozidiel ŠKODA vyzýva a motivuje: Nechajte auto doma!

Neprehliadnite

Babiš zostane v zozname agentov ŠtB, so sťažnosťou na Slovensko v Štrasburgu neuspel Video: Neapol a Inter nezvládli kľúčové zápasy, Hamšík so Škriniarom v Lige majstrov skončili Trojročný chlapec strelil do hlavy osemmesačnej sestre, 18-ročná matka o zbrani nevedela Našli Putinov preukaz tajnej služby Stasi, zverejnili aj fotografiu Štát podľa ministra Gála vie zakročiť v prípade účelového prevodu majetku Ladislava B. Slovensko sa vyhlo pokute v desiatkach miliónov eur od Bruselu, pomohli protikorupčné opatrenia Tisíce poľnohospodárov na Slovensku majú schválené finančné príspevky Podnikateľa Šajgalu stíhaného pre vraždu Kubašiaka vzali do väzby, proti rozhodnutiu podal sťažnosť

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Automobilový priemyseľ

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies