Lekárska komora chce znížiť počet sťažností pacientov aj riziko vyhorenia, pripravila kurzy pre lekárov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zdravotníctvo; lekár; pacient
Foto: ilustračné, Thinkstock.

Slovenská lekárska komora (SLK) pripravuje komunikačné kurzy pre lekárov, informovala o tom na svojej webovej stránke. Kurzy sú zamerané na využívanie nástrojov efektívnej komunikácie lekára v praxi.

Ako viesť efektívny rozhovor

Cieľom tréningov je naučiť lekárov, ako viesť efektívny rozhovor s pacientom, keď majú málo času. Kurzy sa budú konať v Prešove, Bratislave a Banskej Bystrici a lekári majú možnosť prihlásiť sa na ne cez elektronický registračný formulár uvedený na stránke komory www.lekom.sk.

„Využívanie špecifických komunikačných zručností lekára napomáha zníženiu úzkosti a obáv pacienta z toho, čo ho čaká, zlepšuje jeho adherenciu v liečbe, zvyšuje mieru spokojnosti s ňou a má celkovo terapeutizujúci efekt,“ uvádza sa v pozvánke.

Z kurzu by mal však profitovať aj lekár, dobre zvládnutý rozhovor pomáha rozvíjať partnerskú spoluprácu s pacientom, šetrí čas a energiu, zvyšuje spokojnosť lekára z dobre vykonanej práce, znižuje riziko nedorozumení a počet sťažností zo strany pacienta a príbuzných a znižuje tiež riziko vyhorenia u lekára.

Obojstranná spokojnosť

Tréningy majú pomôcť lekárovi cítiť sa v komunikačne náročných situáciách komfortnejšie a zároveň používať také postupy a nástroje, ktoré zvýšia jeho efektivitu a obojstrannú spokojnosť v liečbe. Lekári budú na kurzoch rozoberať aj problémové situácie z praxe.

Môžu sa naučiť, ako reagovať pri emočne intenzívnych reakciách pacienta alebo príbuzného, ako komunikovať s pacientom, ktorý sa chce sťažovať či s takým, ktorý má informácie už načítané z internetu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SLK Slovenská lekárska komora